eur:
414.52
usd:
398.12
bux:
79272.03
2024. december 23. hétfő Viktória
A MÁV első, saját gyártású, belföldi forgalomra szánt másodosztályú InterCity (IC+) kocsija a forgalomba állításának napján a Déli pályaudvaron 2020. február 13-án. Az utasok a Zalaegerszegre közlekedő Göcsej InterCity járaton utaztak először az új járművön.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Már az utasok is élvezhetik a magyar csodavonatot – galéria

Forgalomba állt a MÁV első IC+ vasúti kocsija Magyarországon – tájékoztatta az InfoRádiót a MÁV-Start vezérigazgatója. Az utasok a Déli pályaudvarról Zalaegerszegre közlekedő Göcsej InterCity járaton utaztak először az új járművön.

Tóth Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára a vonat indulása előtt tartott sajtótájékoztatón hangsúlyozta, a magas szolgáltatási színvonalú közlekedési hálózatok folyamatos fejlesztése a fenntartható gazdasági növekedés, a javuló életminőség alapfeltétele. A tárca stratégiai célja, hogy a vasúti szolgáltatás színvonala, hatékonysága javuljon, a közösségi közlekedés versenyképes legyen az egyéni megoldásokkal szemben, tette hozzá a helyettes államtitkár.

2010 óta több mint 1300 milliárd forintból jöttek létre vasúti projektek, 2016 és 2024 között mintegy 1800 milliárd forintot fordít vasúti beruházásokra a kormány. Idén is jelentős fejlesztések történek, példaként említette, hogy megkezdődnek a fővárosi déli összekötő vasúti híd felújításának és bővítésének munkálatai, elkészül a Rákos-Hatvan és Kelenföld-Százhalombatta-Pusztaszabolcs vonalszakasz korszerűsítése.

Az IC+ kocsik forgalomba állása mellett

hamarosan közlekednek majd az emeletes motorvonatok is

– emelte ki. Tavaly elkészült a MÁV-Start első 20, nemzetközi forgalomra alkalmas, új generációs InterCity-kocsija, amelynek első darabja a decemberi menetrendváltáskor indult útnak a Keletiből Hamburgba. Az új IC+ flotta több mint 50 százalékos hazai beszállítói aránnyal készül, a vasúttársaság 250 munkavállalónak ad munkát a gyártással, és legalább ugyanennyinek a beszállítói körben.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az eseményen kiemelte, hogy a versenyképes, fenntartható, szerethető vasúthoz folyamatos fejlesztésre, jó menetrendi kínálatra és tarifára van szükség. Ismertette, hogy az első 20 nemzetközi forgalomra szánt IC+ kocsi legyártását követően, 2019 augusztusában kezdődött és jövő év nyaráig tart a hetven, belföldi forgalomra szánt IC+ gyártása. Ebből állt most utasforgalomba az első, pénteken pedig újabb kettőt indítanak útra. Homolya Róbert szerint az IC+ vasútikocsi versenyképes termék.

Kerékgyártó József, a MÁV-Start vezérigazgatója elmondta, a most gyártás alatt lévő 70 IC+ szériában 35 első osztályú, prémium kategóriás kocsi is van. Az első osztályú jármű 2020 őszén, a 70 darabos széria pedig 2021 nyarán állhat forgalomban. A bisztrókocsival is rendelkező első osztályú IC+ jármű Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc, Szeged és Pécs felé fog majd várhatóan közlekedni. Megkezdődött az IC+ járműcsalád legújabb tagja, az IC+ vezérlőkocsi tervezése is, első körben két prototípus legyártását a MÁV-Start saját forrásból tervezi megvalósítani – tette hozzá.

A most forgalomba állt IC+ műszaki színvonalában – európai viszonylatban is – felső-középkategóriás vasúti járműnek tekitnhető, egy komplett járműcsaládnak a többcélú teres változata, amelyen a kerékpárszállítás mellett a mozgáskorlátozottak utaztatására is lehetőség nyílik, de kialakításában a kisgyermekes családokra is gondoltak – jegyezte meg a MÁV-Start vezérigazgatója az InfoRádiónak nyilatkozva. A Göcsej InterCity járat révén 50 százalékkal növekedhet az utasszám Budapest és Zalaegerszeg között.

A MÁV tájékoztatása szerint

a hetven IC+ kocsi gyártása 31 milliárd forintból valósul meg, a vasúttársaság saját forrás mellett 15,3 milliárd forint kormányzati költségtérítést is kap.

Ez azonban egy nagyobb programnak a része, amely során összességében 340 darab InterCity kocsit szeretnének legyártani, ami megközelítőleg 150 milliárd forintba fog kerülni, körülbelül 40 milliárd forinttal kevesebbe, mintha külföldről szerezné be a vasúttársaság a kocsikat, miközben magyar beruházókat is alkalmaznak – hangsúlyozta Kerékgyártó József az InfoRádiónak. A költségek egy része így mindenképp visszatérülnek a magyar államnak.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Irány Moszkva - a szerbek szerint Robert Fico Putyin elnökhöz repül gázügyben

Irány Moszkva - a szerbek szerint Robert Fico Putyin elnökhöz repül gázügyben

Aleksandar Vučić szerb elnök azt állítja, hogy Robert Fico szlovák miniszterelnök december 23-án, hétfőn Moszkvában tervez tárgyalni Vlagyimir Putyin orosz elnökkel. Minderre azt követően kerülhet sor, hogy Volodimir Zelenszkij ukrán elnök elutasította az orosz gáz Ukrajnán keresztüli tranzitjának meghosszabbítását.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×