eur:
397.39
usd:
360.44
bux:
71742.77
2024. szeptember 10. kedd Hunor, Nikolett
Repülőútra készülő utasok és érkezőkre várakozó taxik a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2b Terminálja előtt, a főváros XVIII. kerületében, Ferihegyen. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: Jászai Csaba

Káosz a Liszt Ferenc repülőtéren

Hatalmas sorok kígyóztak vasárnap a Liszt Ferenc repülőtér utasfelvételi pultjai előtt a fapados légitársaságok frissen bevezetett, illetve bevezetendő poggyászszabályzata miatt.

Kaotikus helyzet alakult ki vasárnap délután a Liszt Ferenc repülőtéren – írta a HVG. A káoszt leginkább az okozta, hogy rengeteg utas a szokottnál korábban kimentek a repülőtérre, félve attól, hogy az új helyzetben többet kell várakozni, de alighanem pont ezzel az elővigyázatossággal is generálták a problémát. Az utasfelvételi pultoknál tömött sorokban álltak az emberek.

A Ryanair a héten jelentette be, hogy járatain november 1-től csak egy kis kézipoggyászt lehet felvinni a fedélzetre, a többi csomagért fizetni kell. Ezt követően a Wizz Air is változásokat jelentett be a csomagpolitikájában. Az általuk fokozatosan bevezetett rendszer lényege, hogy a jövőben csak az elsőbbségi beszállást megvásárló utasok vihetnek fel ingyenes kézipoggyászt a fedélzetre, és ők is csak egyetlen, 55x 40 x 23 cm méretű táskát.

Körtvélyes Tivadar, az AIRportal.hu főszerkesztő-helyettese szerint meggyorsíthatja a gépek indulását, ha nem a repülőgépen kell pakolni a csomagokat, viszont az utasoknak többet kell majd sorban állniuk. Hozzátette: a poggyászkiadó szalagon is meg kell várni a kis méretű csomagokat is.

Az AIRportal.hu főszerkesztő-helyettese szerint az alapvető problémát az okozta, hogy sok utas vitt magával kézipoggyászt, és nem fértek el a csomagok.

Az új szabályokkal ez a probléma azonban némileg kiküszöbölhető, akik viszont elsőbbségi beszállítást vásárolnak, ugyanúgy felvihetik táskájukat a fedélzetre.

A fapados légitársaságokra vonatkozó etikai kódex megalkotását kezdeményezi az Európai Parlament Közlekedési és Idegenforgalmi Bizottságának alelnöke. A szocialista Ujhelyi István még augusztus elején azt mondta: a lépés nem a diszkont légitársaságok ellen irányul, de az elmúlt időszak botrányai miatt szükség lenne az etikai kódexre.

„Azt szeretnénk, hogyha Európában egységes, átlátható, követhető és – a jegy megvásárlását követően – nem módosítható szabályok lennének”

– fogalmazott.

Néhány hete a kormányhivatal fogyasztóvédelmi vizsgálatot indított a Ryanair és a Wizz Air fapados légitársaságokkal szemben poggyászkezelések és járatkésések miatt. A miniszterelnökségi sajtóiroda tájékoztatása szerint a kormányhivatal fogyasztóvédelmi hatósága mindkét eljárás alá vont légitársaságot adatszolgáltatásra hívta fel a tényállás tisztázása érdekében, amely jelenleg is folyamatban van. A kormányhivatalnak 60 nap áll rendelkezésére az elsőfokú eljárások lefolytatására.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Markus Söder kifakadt: számos városban a német lakosok már egyáltalán nem érzik otthon magukat

Éles visszhangot váltott ki Olaf Scholz kancellár interjúja, amelyben magasztalta a német kormánykoalíció migrációkezelését. A CDU fenntartja ultimátumát, míg a CSU elnöke már korlátozná a kiadható menekültstátuszok számát is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.11. szerda, 18:00
Bartal Tamás
a Magyar Közút Nonprofit Zrt igazgatósági elnöke, az Építési és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára
Este indult meg az új forintgyengülés

Este indult meg az új forintgyengülés

Jelentős gyengülést szenvedett el hétfőn a forint a vezető devizákkal szemben, amellyel kilógott a régiós mezőnyből, így magyarspecifikus okok állhatnak a mozgás mögött. A várt alá bukó magyar inflációs adat nyomán kedden tovább esett a forint, délelőtt megközelítette a 398-as szintet az euróval szembeni árfolyam, így újabb egyhavi forintmélypontot látunk. Délután aztán elkezdett visszaerősödni a magyar fizetőeszköz, amit este gyorsan egy felszúrással el is veszített.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×