A Magyar Posta úgynevezett Elektronikus Kézbesítési Rendszert (EKR) alakít ki, és ehhez nettó 3,25 milliárd forintért szerzi be magát a szoftverfejlesztést, a beüzemelést, oktatást és a szükséges kiszolgáló infrastruktúrát, a többi között mobileszközöket, hőnyomtatókat – derül ki a közbeszerzési pályázat eredményhirdetéséből. A projektet a Sagemcom Magyarország Kft. nyerte el - írja a 24.hu. Az új rendszerre a Magyar Posta európai uniós forrásból 2,4 milliárd, saját forrásából pedig további mintegy 1,9 milliárd forintot fordít.
Így lehetővé válik a levélküldemények teljes körű azonosított kezelése és a logisztikai folyamatok elektronizálása. A postai könyvelt levélküldemények (belföldi és bejövő nemzetközi ajánlott, tértivevényes levelek és hivatalos iratok) minden ügyfélnek követhetők lesznek a feladástól az átvételig.
Az új rendszer révén a feladási azonosítók megadásával egy informatikai rendszeren keresztül láthatják az ügyfelek az azonosított postai levélküldeményeikkel kapcsolatos státuszriportokat és a küldemény életútjáról elérhető információkat.
A mobileszközök segítségével a kézbesítő a küldemény átadásakor beolvassa annak vonalkódját, és a készüléken rögzíti, sikerült-e a kézbesítés vagy sem. A küldemény átvételekor az ügyfél a mobileszközön ír alá, de használhatja akár az e-személyi igazolványát, és akkor a tulajdonosnak aláírnia sem kell. A rendszer másik előnye, hogy megszűnik a belföldi papíralapú tértivevény, az átvétel igazolására elég lesz egy aláírás az eszközön.
A mobil hőnyomtatót akkor használják majd, amikor sikertelen kézbesítés esetén értesítőt kell a helyszínen hátrahagyni. Az értesítőt a küldeményadatok alapján az eszköz fogja kinyomtatni.
A posta úgy tervezi, hogy meghatározott településeken 2018 nyarán elkezdik tesztelni az új rendszert, majd szeptembertől folyamatosan kiterjesztik.