eur:
390.86
usd:
366.84
bux:
0
2024. május 1. szerda Fülöp, Jakab

El van átkozva a 4-es metró

A Hídépítő kiszállása miatt vagy az alagútépítést állítják le, ami jelentős csúszást okoz, vagy kihagyják a Fővám téri állomást, amin egyébként is több hónapos késésben van.

A Népszabadság azt írja, kiszáll a Hídépítő a 4-es metró építéséből, a városházán most lázasan keresik a megoldást, hogyan tovább. Vagy az alagútépítést állítják le, így viszont nem lesz kész a metró 2012-re vagy elhagyják az amúgy is több hónapos késésben lévő Fővám téri állomást. A megálló kihagyása azonban jelentősen rontaná a beruházás megtérülési arányát, hiszen a 2-es villamos-vonallal való csatlakozás híján bizonyosan nem volna annyi utasa a metrónak, mint amennyivel a főváros a megtérülési mutatóknál számolt. A harmadik lehetőség szerint villámgyorsan sikerül közbeszerzési eljáráson megtalálni a Hídépítő utódját - ez a legjobb esetben is legkevesebb negyedév, de akár további hónapokig is húzódhat -, így az alagútépítés is tovább folytatódik, a félkész állomást pedig a 4-es metró megépülte után, valamikor később fejezik be.

A Magyar Nemzet azt írja: a Bajnai Gordon felügyelte Nemzeti Fejlesztési Ügynökség még az év elején elindított kommunikációs kampánya ugyan több száz millió forintért hirdette az uniós programokat, az idei gazdaságfejlesztési pályázatok lehívott összege mindössze 140 millió forintot tesz ki. A népszerűsítő reklámok ennek csaknem a duplájába kerültek. Az uniós források túltervezettségét jól szemlélteti, hogy szakmai körökben az összes közreműködő szervezet közül a Magyar Gazdaságfejlesztési Zrt.-t tartják a leghatékonyabbnak, és az első gazdaságfejlesztési programokat is itt írták ki. De a társaság által kezelt pályázatokra beadott elszámolások igénye is csak 690 millió forint, a nyertes vállalkozásokkal megkötött szerződések száma pedig kevesebb mint ezer darab. Országos szinten a nyertes pályázatok száma hétfőig még csak 2300 volt, a beadott elszámolások 80 százalékát pedig hiánypótlás miatt vissza kellett adni, ami jelentősen késlelteti a kifizetéseket.

A Világgazdaság azt írja, kemény pénzbüntetéseket helyezett kilátásba az Európai Bizottság azon autógyáraknak, amelyek nem fogják vissza drasztikusan új járműveik szén-dioxid-kibocsátását. A szigorú határértékeket nem kell minden egyes típusra teljesíteniük, elég, ha a teljes termékskálájuk átlagában elérik a kilométerenként 130 grammban meghatározott elvárást. A rendszer a kisebb és könnyebb autókat gyártó cégeket részesíti majd előnyben a nehezebb, nagyobb több üzemagyagot fogyasztó típusokkal szemben.

A pénzügyi tárca külön törvényt alkot az egy-és kétforintosok jövő márciusi kivonása miatt szükséges kerekítés szabályairól - értesült a Napi Gazdaság. A készülő javaslat szerint a számlán, nyugtán továbbra is a tényleges összeget kell feltüntetni, a kerekítést fejben kell elvégezni, az így keletkező többletbevétel vagy veszteség elszámolható. A törvénytervezet a készpénzes fizetéseknél teszi kötelezővé a kerekítést, ugyanakkor nem zárja ki a bankkártyás fizetésnél sem.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.02. csütörtök, 18:00
Könnyid László
a Magyar Turisztikai Ügynökség főigazgatója
Jön a hét legfontosabb eseménye: ma eldőlhet, merre indulnak a piacok

Jön a hét legfontosabb eseménye: ma eldőlhet, merre indulnak a piacok

A befektetők számára a mai lesz a hét legfontosabb napja, ugyanis ma tartja kamatdöntő ülését a Fed. A kamatok szinten tartása szinte biztosra vehető, kérdésből viszont van bőven. Hogyan reagál a jegybank az infláció visszapattanására? Hogyan értelmezi a zavaros reálgazdasági és munkaerőpiaci folyamatokat a jegybank? Mekkora az esélye a recessziónak? Kamatvágás vagy kamatemelés lesz a Fed következő lépése? Ezek a kérdések izgatják most a piacokat, és ha úgy érzik, hogy valamelyikre választ kapnak, a piaci mozgások garantáltak. Minden fél mondatnak jelentősége lesz a mai eseményen, amely után akár teljesen új narratíva is kialakulhat a világpiacokon.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×