Felemás telefonokat mutatott be a története legnagyobb változásán átmenő Nokia a barcelonai mobil expón. Bár az ikonikus finn gyártót megvette a Microsoft, hogy saját operációs rendszerét összeházasítsa a Nokia technológiájával, a finnek most a rivális Android op-rendszeren futó telefonokat mutattak be.
A Nokia X készülékek a Nokia Lumia felhasználói felületét jelenítik meg, de az "Android-motor" ellenére a Microsoft és nem a Google szolgáltatásait használják - így például a felhasználók nem tudnak alkalmazásokat letölteni a Google Play áruházból, de ha másképp a gépre tudják telepíteni azokat, akkor azok működni fognak.
A Nokia a belépőáras szegmens vásárlóit célozta meg új telefonjaival, amelyeknek ára 150 euro alatt lesz.
A Barcelonában bemutatott új telefonok között ott volt a Sony új, vízhatlan modellje, amely nagy-felbontású videót tud rögzíteni. A Lenovo pedig egy tiszta üvegborítású modellel rukkolt elő.
A figyelem mégis a Samsungra irányult, amely bemutatta az eddigi zászlóshajó, a Galaxy S4 utódját, amelyet fantáziadúsan S5-re kereszteltek.
Az új mobil pulzusmérőt, ujjlenyomat-leolvasót, a korábbinál is nagyobb felbontású fényképezőt és gyorsabb autófókuszt tartalmaz - és képernyője egy kicsivel nagyobb, mint elődjéé.
Kommentátorok megjegyzik, hogy a Samsungnak sikerült elterelnie a figyelmet versenytársairól. A Galaxy bemutatóján jóval többen vettek részt, mint a Sony vagy a Nokia rendezvényén.
A koreai gyártó egy nappal korábban pedig két okos-órát, a Gear 2-t és a Gear 2 Neót mutatta be.
A koreai cég az elmúlt évben összesen 4,3 milliárd dollárt költött reklámra.
Ahogy Dennis Woodside, a Motorola Mobility vezérigazgatója megjegyezte: a Samsung megmutatta, hogy "marketinggel valóban létre lehet hozni egy terméket és egy jelenséget. Soha nem lesz annyi pénzünk, mint nekik a reklámra" - mondta.