„A labdarúgás hihetetlenül népszerű. Láttuk, és megéreztük Magyarországon is. Eddig szkeptikusak voltunk magunkkal szemben is, hogy tényleg ennyire szeretjük, egy-két jó eredmény kellett hozzá és kiderült, imádjuk” - emelte ki Dénes Ferenc.
A sportközgazdász hozzátette, ez Európában, sőt az egész világon így van. Felhívta a figyelmet Ázsiára, illetve Észak-Amerikára.
„Az Európa-bajnokság pénzét az európaiak adják össze. Ez egy össznépi játék, szerelem. Ha pedig ez így van, megmutatkozik abban, hogy két és fél millió ember összegyűlik a stadionokban, a szponzoroknál, akik a részesei akarnak lenni, és a televízióknál, amelyek közvetítik, hogy az emberek lássák, minden együtt van ahhoz, hogy sok pénzt lehessen szedni. Az UEFA ezt be is szedi” – hangsúlyozta Dénes Ferenc.
A magyar labdarúgás akár három milliárd forintot is kaphat, a sportközgazdász úgy fogalmazott, megszerezte, megnyerte ezt a pénzt. Hozzátette, minden pénz, ami a magyar labdarúgásba áramlik, fontos. Felhívta a figyelmet, érdemes figyelni a Magyar Labdarúgó Szövetség vezetésének a kommunikációját, amelyet reálisnak értékelt. E szerint jelenleg a magyar államhoz köthető bevételek meghatározóak a labdarúgáshoz, de Csányi Sándor azt mondja, az a cél, hogy a saját, azaz megtermelt bevételekből lehessen finanszírozni.
„Az MLSZ stratégiája szerint 2020-tól legkésőbb, a megnyert és a szurkolóktól, támogatóktól szerzett pénzek legyenek meghatározók a magyar labdarúgásban, ezek vegyék át az állam szerepét a finanszírozásában” - emelte ki Dénes Ferenc.