eur:
410.9
usd:
392.2
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Valtteri Bottas, a Mercedes finn versenyzője vezet Sebastian Vettel, a Ferrari német versenyzője (j) előtt a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Japán Nagydíjának rajtja után a szuzukai pályán 2019. október 13-án.
Nyitókép: Valtteri Bottas, a Mercedes finn versenyzője vezet Sebastian Vettel, a Ferrari német versenyzője (j) előtt a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Japán Nagydíjának rajtja után a szuzukai pályán 2019. október 13-án. MTI/EPA/Franck Robichon

Wéber Gábor: ha tehetnék, az F1-es csapatok kukába raknák a 2020-as évet

Akár Hamilton-Verstappen-Leclerc-Vettel négyes versenyfutás is kialakulhat a 2020-as Forma-1-világbajnoki idényben - vélekedett az InfoRádió Aréna című műsorában a szakkommentátor. Úgy látja, a jövő év teljességgel átmeneti lesz, ami komoly próbára teszi az egyes csapatok háttérben lévő erőforrásait.

Wéber Gábor szerint Lewis Hamilton (Mercedes) és Max Verstappen (Red Bull) volt a két legjobb Forma-1-pilóta az idén. A szakkommentátor erről az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt.

"Nagyon kevés választja el őket. Az feltétlenül, hogy más autóban ültek, más kihívásoknak kellett megfelelni. Nagyon hatékonyan dolgoztak és működtek mindketten az adott technikával, ami alattuk volt. Ők hozták ki majdnem a legtöbbet a lehetőségekből a mezőnyben."

Idei teljesítménye alapján

Carlos Sainzot

tenné Wéber Gábor a harmadik helyre.

"A jó versenyteljesítményű ferraris Charles Leclerc-nek még nyilván változtatnia kell vezetési stílusán, technikáján, ám amit mutatott, azt nem lehet figyelmen kívül hagyni. De ha autóhoz viszonyítjuk, talán Sainz volt, aki jól maximalizált a McLarenben. Látszik ez azon is, ahogyan a McLaren megverte a többi középcsapatot" - érvelt a szakkommentátor.

Valtteri Bottas (Mercedes) számára jól indult az év, de nem tudta hozni Lewis Hamilton szintjét.

"A csúcsai adott esetben ugyanolyanok, mint Hamiltonéi, de a mélységei sokkal mélyebben vannak. Ilyenjei Hamiltonnak nincsenek, vagy csak nagyon minimálisak. Miközben ugyanannyiszor képes első rajtkockát szerezni a futamok előtt, mint Hamilton, az átlag időmérős teljesítmény alapján az első hely 2:1 arányban Hamiltoné. Ez pontosan elég ahhoz, hogy a brit jobb helyről rajtoljon, jobb pozícióban legyen.

Amíg ezen Bottas nem tud változtatni, nem is lesz esélye."

Az idei szezon legrosszabb versenyzője a szakértő szerint a lengyel Robert Kubica volt.

"Ez egy szép visszatérés, egy szép történet volt, megpróbálta, meg kellett próbálnia, mert szerintem nem tudta elengedni a dolgot. Már abszolút megtehette volna az év közepén, hogy bejelentse, neki ennyi volt a Forma-1. Rájött, hogy kár volt ez, de akkor már nem lehetett belőle kifarolni, egyáltalán nem illett ebbe a mezőnybe - sajnos" - ecsetelte Wéber Gábor, aki szerint ralibalesete előtt Kubica az egyik legjobb pilóta volt, de utána már a Forma-1-hez ez kevésnek bizonyult.

Arról is beszélt, hogy 2021-től új szabályok érkeznek a sportágba, ám a csapatok erre készülve nem vehetik félvállról a következő szezont sem.

"Ha tehetnék, a jövő évet - úgy, ahogy van - kukáznák,

kivéve, amelyik csapat nagyon mellényúlt, például a Williams vagy a Haas. Fölösleges erőforrásokat veszítenek el a 2021-es, új szabályrendszerrel kapcsolatos fegyverkezési verseny megkezdésével, miközben muszáj 2020-ra is fejleszteniük, hiszen a végén valós vb-címeket osztanak, és ez alapján járnak a pénzek is. Kérdés, ki akar koncepciót váltani egy olyan korszakban, amikor vége a korszaknak."

A Ferrari, a Mercedes és a Red Bull megteheti, hogy új koncepciójú autót épít 2020-ra is, miközben a 2021-es szabályokra is készül.

Wéber Gábor leszögezte, itt tényleg nem csupán a pénzről van szó, hanem erőforráshelyzetről is: "a legjobb mérnökeidet mire állítod rá?

Melyik gárdádat állítod a 2021-es fejlesztésre, melyiket a 2020-asra?

Az, hogy a 2021-esre jól reagáljanak, befolyásolja az új rendszer első két-három évét is. Hogy ki milyen startot vesz, az utána még egy jó ideig visszahat".

Az ezzel kapcsolatos döntések a háttérben a szakértő szerint még nem feltétlenül születtek meg.

"Ha külön szakaszokra lehet bontani egy szezont, akkor azt látjuk,

a Red Bull fejezi be mindig a legjobban az évet ahhoz képest, ahogyan kezdte,

a Mercedesé a legjobb kezdés és a legjobb átlag. A Ferrarinak meg vannak villanásai, de soha nem jó az átlaga."

Wéber Gábor abban bízik, hogy jövőre hármas versenyfutás lesz a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull között a világbajnoki címért.

"Bármilyen sorrendben vagy akár változó sorrendben évközben, folyamatosan. Akár mindegyik csapat mind a két versenyzője között is, bár Albonnak (Red Bull) és Bottasnak nehéz dolga lesz. De ha csak azt vesszük, hogy Hamilton, Verstappen, Vettel (Ferrari), Leclerc négyesünk lesz az év végén, akkor nyugodtan hátradőlhetnénk, mert azt jelentené, hogy jó szezonunk van."

A szakkommentátor hangsúlyozta, az év végével sem ereszthettek le, mert az idény végén nyert adatokat a következő évben hasznosíthatják.

A teljes beszélgetést alább megtekinthetik, meghallgathatják.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 21. 20:33
2024. november 21. 15:15
×
×
×
×