eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Valtteri Bottas, a Mercedes finn versenyzője vezet Sebastian Vettel, a Ferrari német versenyzője (j) előtt a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Japán Nagydíjának rajtja után a szuzukai pályán 2019. október 13-án.
Nyitókép: Valtteri Bottas, a Mercedes finn versenyzője vezet Sebastian Vettel, a Ferrari német versenyzője (j) előtt a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Japán Nagydíjának rajtja után a szuzukai pályán 2019. október 13-án. MTI/EPA/Franck Robichon

Wéber Gábor: ha tehetnék, az F1-es csapatok kukába raknák a 2020-as évet

Akár Hamilton-Verstappen-Leclerc-Vettel négyes versenyfutás is kialakulhat a 2020-as Forma-1-világbajnoki idényben - vélekedett az InfoRádió Aréna című műsorában a szakkommentátor. Úgy látja, a jövő év teljességgel átmeneti lesz, ami komoly próbára teszi az egyes csapatok háttérben lévő erőforrásait.

Wéber Gábor szerint Lewis Hamilton (Mercedes) és Max Verstappen (Red Bull) volt a két legjobb Forma-1-pilóta az idén. A szakkommentátor erről az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt.

"Nagyon kevés választja el őket. Az feltétlenül, hogy más autóban ültek, más kihívásoknak kellett megfelelni. Nagyon hatékonyan dolgoztak és működtek mindketten az adott technikával, ami alattuk volt. Ők hozták ki majdnem a legtöbbet a lehetőségekből a mezőnyben."

Idei teljesítménye alapján

Carlos Sainzot

tenné Wéber Gábor a harmadik helyre.

"A jó versenyteljesítményű ferraris Charles Leclerc-nek még nyilván változtatnia kell vezetési stílusán, technikáján, ám amit mutatott, azt nem lehet figyelmen kívül hagyni. De ha autóhoz viszonyítjuk, talán Sainz volt, aki jól maximalizált a McLarenben. Látszik ez azon is, ahogyan a McLaren megverte a többi középcsapatot" - érvelt a szakkommentátor.

Valtteri Bottas (Mercedes) számára jól indult az év, de nem tudta hozni Lewis Hamilton szintjét.

"A csúcsai adott esetben ugyanolyanok, mint Hamiltonéi, de a mélységei sokkal mélyebben vannak. Ilyenjei Hamiltonnak nincsenek, vagy csak nagyon minimálisak. Miközben ugyanannyiszor képes első rajtkockát szerezni a futamok előtt, mint Hamilton, az átlag időmérős teljesítmény alapján az első hely 2:1 arányban Hamiltoné. Ez pontosan elég ahhoz, hogy a brit jobb helyről rajtoljon, jobb pozícióban legyen.

Amíg ezen Bottas nem tud változtatni, nem is lesz esélye."

Az idei szezon legrosszabb versenyzője a szakértő szerint a lengyel Robert Kubica volt.

"Ez egy szép visszatérés, egy szép történet volt, megpróbálta, meg kellett próbálnia, mert szerintem nem tudta elengedni a dolgot. Már abszolút megtehette volna az év közepén, hogy bejelentse, neki ennyi volt a Forma-1. Rájött, hogy kár volt ez, de akkor már nem lehetett belőle kifarolni, egyáltalán nem illett ebbe a mezőnybe - sajnos" - ecsetelte Wéber Gábor, aki szerint ralibalesete előtt Kubica az egyik legjobb pilóta volt, de utána már a Forma-1-hez ez kevésnek bizonyult.

Arról is beszélt, hogy 2021-től új szabályok érkeznek a sportágba, ám a csapatok erre készülve nem vehetik félvállról a következő szezont sem.

"Ha tehetnék, a jövő évet - úgy, ahogy van - kukáznák,

kivéve, amelyik csapat nagyon mellényúlt, például a Williams vagy a Haas. Fölösleges erőforrásokat veszítenek el a 2021-es, új szabályrendszerrel kapcsolatos fegyverkezési verseny megkezdésével, miközben muszáj 2020-ra is fejleszteniük, hiszen a végén valós vb-címeket osztanak, és ez alapján járnak a pénzek is. Kérdés, ki akar koncepciót váltani egy olyan korszakban, amikor vége a korszaknak."

A Ferrari, a Mercedes és a Red Bull megteheti, hogy új koncepciójú autót épít 2020-ra is, miközben a 2021-es szabályokra is készül.

Wéber Gábor leszögezte, itt tényleg nem csupán a pénzről van szó, hanem erőforráshelyzetről is: "a legjobb mérnökeidet mire állítod rá?

Melyik gárdádat állítod a 2021-es fejlesztésre, melyiket a 2020-asra?

Az, hogy a 2021-esre jól reagáljanak, befolyásolja az új rendszer első két-három évét is. Hogy ki milyen startot vesz, az utána még egy jó ideig visszahat".

Az ezzel kapcsolatos döntések a háttérben a szakértő szerint még nem feltétlenül születtek meg.

"Ha külön szakaszokra lehet bontani egy szezont, akkor azt látjuk,

a Red Bull fejezi be mindig a legjobban az évet ahhoz képest, ahogyan kezdte,

a Mercedesé a legjobb kezdés és a legjobb átlag. A Ferrarinak meg vannak villanásai, de soha nem jó az átlaga."

Wéber Gábor abban bízik, hogy jövőre hármas versenyfutás lesz a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull között a világbajnoki címért.

"Bármilyen sorrendben vagy akár változó sorrendben évközben, folyamatosan. Akár mindegyik csapat mind a két versenyzője között is, bár Albonnak (Red Bull) és Bottasnak nehéz dolga lesz. De ha csak azt vesszük, hogy Hamilton, Verstappen, Vettel (Ferrari), Leclerc négyesünk lesz az év végén, akkor nyugodtan hátradőlhetnénk, mert azt jelentené, hogy jó szezonunk van."

A szakkommentátor hangsúlyozta, az év végével sem ereszthettek le, mert az idény végén nyert adatokat a következő évben hasznosíthatják.

A teljes beszélgetést alább megtekinthetik, meghallgathatják.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Érdemes bátornak lenni és vállalni a vitákat első látásra megnyerhetetlen ügyekben is

Szokásos év végi nemzetközi Kormányinfó-sajtótájékoztatóját tartotta december 21-én a miniszterelnök a Karmelita kolostorban, Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter társaságában. Értékelte a magyar uniós elnökséget és közölte, hogy 2025-re nagyszerű évet vár. Az újságírók kérdezték a földgázszállítási kihívásokról, a romániai választásokba való beavatkozás elkerülésének lehetőségéről, a hazai választási törvény esetleges további módosításáról, Magyar Péterről, az uniós pénzösszegek megszerzésének lehetőségéről, a közel-keleti helyzettel kapcsolatos erőfeszítéseiről, a budai Várban felújított Pénzügyminisztérium sorsáról, illetve a forint árfolyamáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×