Az SF90 bemutatóját az istálló maranellói központjában rendezték, melyen a versenyzők és a vezetőség mellett a Ferrari tavaly júliusban kinevezett új elnöke, Louis Camilleri is jelen volt, valamint a Ferrari versenyzőakadémiájának pilótái is, köztük Mick Schumacher - írja az nso.hu.
Az autó a korábbi években megszokotthoz képest mattvörös festést kapott, ám viszonylag sok sötétszürke is helyet kapott a négykerekűn. Ennek a Philip Morris dohányipari cég Mission Winnow koncepciójának köszönhető, mellyel a füstmentes, alternatív cigarettákat szeretnék népszerűsíteni.
Elsőként vasárnap, egy filmes napon gurul pályára az új Ferrari, alig egy nappal ezután pedig az olaszok is megkezdik a munkát az első kollektív téli teszten Barcelonában. Az új Ferrari első ránézésre a kötelezően szélesebbé és egyszerűbbé tett első, valamint szélesebbé és magasabbá tett hátsó szárnyat leszámítva nem különbözik látványosan az elődjétől, az SF71-H-tól, Mattia Binotto, az új csapatfőnök elmondása alapján
az előző autó evolúciója, nem pedig teljesen új koncepció
- írja a gphírek.hu.
A 2018-as szezonban csak egy ideig tudta megszorítani a Ferrari a Mercedest, és Sebastian Vettel is lemaradt az egyéni világbajnoki címről Lewis Hamilton mögött. A konstruktőri bajnokságban a Ferrari 84 ponttal gyűjtött kevesebbet a Mercedesnél, így végzett a tabella második helyén. Az egyértelmű cél tehát 2019-ben: legyőzni az utóbbi években szinte egyeduralkodó Mercedest.
A versenyzők közül Kimi Räikkönen a Sauberből lett Alfa Romeónál folytatja a pályafutását, míg a Ferrari támogatottja, Charles Leclerc lett a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel új csapattársa. A 21 éves versenyző egy szezont töltött eddig a Formula–1-ben.