A szakíró elmondta: a Beatles az 1960-as évek elején sok dalát játszotta, az 1970-es évek elejétől pedig az AC/DC szólógitárosára, Angus Youngra is nagy hatást gyakorolt, aki átvette Berry színpadi mozgását.
Az általa használt egyszerű gitárriffeknek köszönhetően Chuck Berry túllépett a fekete közegen. "Ő volt az első, aki ebből a szegregált világból képes volt kilépni" - hangsúlyozta Jávorszky Béla Szilárd.
Chuck Berry a rhythm and blues világból indult, de zenéjében countrys elemek is felbukkantak. Felhívta a figyelmet arra, hogy legnagyobb slágere, az 1955-ös Maybellene című dal pár évvel megelőzte Elvis berobbanását.
Chuck Berry mögött fehérek által létrehozott kiadók álltak - mondta a szakíró, emlékeztetve a Cadillac Records - Csillogó fekete lemezek című 2008-as filmre, amely az 1950-es évek Amerikájában játszódik és jól bemutatja a Chess Records kiadót, mely felkarolta az akkor még ismeretlen kezdőket. Chuck Berry mellett Amerika olyan legendás zenészei kezdték itt a pályafutásukat, mint Muddy Waters, Willie Dixon és a legendás Etta James - magyarázta.
Jávorszky elmondta, hogy Chuck Berry volt az, akiért a fehér tinédzserek is elkezdtek lelkesedni az 1950-es évek Amerikájában. Addig élesen elvált egymástól a fehérek és feketék popzenei piaca. Korábban léteztek a faji lemezek, amelyeket kizárólag fekete közönségnek készítettek, és az 1950-es évektől indult meg az átjárás a két világ között. Azért is tudott például a Maybellene című dala ekkorát robbanni - mondta.
Chuck Berry egy más világból jött, mint például Miles Davis, akinek az apja középosztálybeli fekete orvos volt. Jávorszky Béla Szilárd szerint Berry nem tudott kottát olvasni, ösztönös, autentikus zenész volt és később is az maradt.