A rendőrszakszervezet (GdP) szerint a gyalogosok fokozott védelme érdekében a lakott területeken 30 km/órás sebességkorlátozást kellene bevezetni. Szakértők szerint ennek kapcsán a közlekedéstervezést újra kell gondolni, különleges súlyt helyezve az útkereszteződésekre és a parkoló autókra. "Mindenki gyalogos, még akkor is, ha éppen parkoló autójához igyekszik" – idézte a br.de portál a szakszervezet elnökhelyettesét. Michael Martens szerint a gyalogosok biztonsága mindenki számára egyaránt fontos.
A szövetségi statisztikai hivatal adatai szerint 2023-ban a gyalogosokat érintette legtöbb baleset a járművezetők után. A leggyakrabban a 15 év alattiak és a 75 év felettiek szenvedtek balesetet. A járművek és a gyalogosok találkozásakor 77 százalékában a járművezetőket terhelte a felelősség. "Gyakran történnek balesetek akkor, amikor gyalogosok épp át akarnak kelni az úton" – idézett a portál egy közlekedési alapítványi szakértőt.
A szakszervezet elnökhelyettese ezért azt indítványozta, hogy a a normál sebesség a városokban 30km/órás legyen, de ahol a gyalogosok átkelése megfelelően biztosított, ott 50 kilométeres óránkénti sebességgel is lehetne haladni – tette hozzá.
Szakértők szerint szigorúbban kellene büntetni a gyorshajtást vagy a szabálytalan parkolást. A biztosítók balesetkutatási tanulmánya szerint minden ötödik gyalogos-, illetve kerékpáros balesetben szerepet játszanak az illegálisan parkoló autók.
A kutatók szerint több zebra és közlekedési lámpa is segítene. Ezenkívül felmerült az is, hogy átfogó parkolási, illetve megállási tilalmat vezessenek be útkereszteződésektől 10 méteres távolságban.
A német szakemberek január végén háromnapos kongresszust tartanak a közlekedés biztonságáról. A tanácskozás a törvényhozásnak címzett ajánlásokkal zárul.