Az ARD német közszolgálati televízió beszámolója szerint az év első hat hónapjában 64,4 millió utas "járult hozzá" az ország repülőterein kialakult tumultushoz.
Ez kereken négyszerese annak az utasszámnak, amelyet 2021. első félévében jegyeztek fel. A növekedés annak ellenére történt, hogy a pünkösd már kis ízelítőt adott abból a káoszból, ami a repülőtereken mostanra alakult ki.
A repülőtereken mára általánossá vált a csomagokra történő, órák hosszat tartó várakozás, mint ahogy a késések vagy a járatok törlése is.
A június szinte rendkívüli fellendülést hozott. A huszonhárom német repülőtéren 16,3 millió utast "számoltak össze", a statisztika szerint 215 százalékkal többet, mint májusban.
Az utazási kedv növekedése ellenére a járvány előtti szintet még nem sikerült elérni, mint ahogy az egész ágazat sem heverte ki a vírust.
Erre utal, hogy 2019 első félévében egyharmaddal több utast számoltak, mint most.
A szakemberek egyelőre még óvatosak a becsléseket illetően. Bizonytalanok annak megítélésében, hogy az utasok száma a nyári hónapokban meghaladja-e a járvány előtti szintet. A légitársaságok, valamint a repülőterek menedzserei inkább arra "rendezkedtek be", hogy a koronavírus-járvány előtti forgalom legkorábban 2024-ben vagy 2025-ben érhető el.
A legderűlátóbb becslés eddig az volt, hogy a mostani nyári szabadságok alatt a járvány előtti utasszám nyolcvan százaléka érhető el.
Ami pedig a káoszt illeti, a hét közepén béremelést követelve a Lufthansa légitársaság teljes földi személyzete szüntette be a munkát egy napra a németországi repülőtereken. A társaság a sztrájk miatt mintegy ezer járat törlésére kényszerült, köztük nemzetközi járatok is elmaradtak. A munkabeszüntetés legkevesebb 130 ezer utast érintett.
Hasonló, szintén béremelést követő munkabeszüntetéssel fenyegetnek Lufthansa pilótái. Ők vasárnap döntenek arról, hogy a földi személyzet példáját követve sztrájkba lépnek-e.