Az AerCap negyedéves eredménye mindezek miatt félmillió dolláros nyereség helyett 2 milliárd dolláros veszteséggel zárul annak dacára, hogy a cég úgy látja: a negyedév a valóságban jól alakult, a repülés utáni globális kereslet erősödik a koronavírus-járványt követően,
"Az oroszországi hatásoktól eltekintve ez egy erős negyedév a vállalat számára. Minden üzletágunkban javuló keresletet, eszközeink jobb kihasználását és ügyfeleink javuló pénzügyi állapotát látjuk" – mondta Aengus Kelly vezérigazgató.
A CNN cikke szerint a cégnek sikerült 22 repülőgépet még azelőtt visszaszereznie, hogy az orosz hatóságok lefoglalták volna azokat.
Az elvesztett gépekkel kapcsolatosan biztosítókhoz adta be kárigényét - igaz, egyes gépek orosz társaságoknál voltak biztosítva.
Ezeket a biztosításokat nyugati viszontbiztosítók fizetik ki, ám az kérdéses, hogy mikor és milyen összegben.
A vállalat összesen 1624 repülőgépet birtokol, ez jóval több, mint amennyit bármelyik légitársaság üzemeltet vagy tulajdonol. Az Oroszországban ragadt repülőgépek az Aercap-flotta nettó értékének kevesebb mint 5 százalékát tették ki.
Richard Aboulafia, az AeroDynamic Advisory ügyvezető igazgatója szerint az Aercap könnyen átvészeli a veszteséget. Hozzátette: még ha a háború véget is ér és a szankciókat feloldanák, a nyugati légügyi hatóságok szemében az érintett repülőgépek elvesztették működési engedélyüket.
"Ha nincs meg a dokumentációjuk,
kevés értelme van megpróbálni visszaszerezni őket"
– mondta.
Amikor Oroszország február 24-én megszállta Ukrajnát, az orosz légitársaságok 861 kereskedelmi repülőgépet üzemeltettek a Cirium légi közlekedési elemzőcég adatai szerint. Ezeknek a repülőgépeknek valamivel több mint a fele nem orosz lízingcégek tulajdonában volt.
A nyugati szankciók bevezetését követően 79 repülőgépet tudtak visszaszerezni a lízingcégek, de több száz Oroszországban ragadt.