Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
modern aircraft of an airfield
Nyitókép: frankpeters/Getty Images

Totál bukás: Oroszország egy lízingcég 113 repülőgépére tette rá a kezét

Az AerCap Holdings a világ legtöbb repülőgépet birtokló, azok lízingelésével foglalkozó cége. Félmillió dolláros nyereségükből kétmilliárdos veszteséget csinált a gépek elvesztése.

Az AerCap negyedéves eredménye mindezek miatt félmillió dolláros nyereség helyett 2 milliárd dolláros veszteséggel zárul annak dacára, hogy a cég úgy látja: a negyedév a valóságban jól alakult, a repülés utáni globális kereslet erősödik a koronavírus-járványt követően,

"Az oroszországi hatásoktól eltekintve ez egy erős negyedév a vállalat számára. Minden üzletágunkban javuló keresletet, eszközeink jobb kihasználását és ügyfeleink javuló pénzügyi állapotát látjuk" – mondta Aengus Kelly vezérigazgató.

A CNN cikke szerint a cégnek sikerült 22 repülőgépet még azelőtt visszaszereznie, hogy az orosz hatóságok lefoglalták volna azokat.

Az elvesztett gépekkel kapcsolatosan biztosítókhoz adta be kárigényét - igaz, egyes gépek orosz társaságoknál voltak biztosítva.

Ezeket a biztosításokat nyugati viszontbiztosítók fizetik ki, ám az kérdéses, hogy mikor és milyen összegben.

A vállalat összesen 1624 repülőgépet birtokol, ez jóval több, mint amennyit bármelyik légitársaság üzemeltet vagy tulajdonol. Az Oroszországban ragadt repülőgépek az Aercap-flotta nettó értékének kevesebb mint 5 százalékát tették ki.

Richard Aboulafia, az AeroDynamic Advisory ügyvezető igazgatója szerint az Aercap könnyen átvészeli a veszteséget. Hozzátette: még ha a háború véget is ér és a szankciókat feloldanák, a nyugati légügyi hatóságok szemében az érintett repülőgépek elvesztették működési engedélyüket.

"Ha nincs meg a dokumentációjuk,

kevés értelme van megpróbálni visszaszerezni őket"

– mondta.

Amikor Oroszország február 24-én megszállta Ukrajnát, az orosz légitársaságok 861 kereskedelmi repülőgépet üzemeltettek a Cirium légi közlekedési elemzőcég adatai szerint. Ezeknek a repülőgépeknek valamivel több mint a fele nem orosz lízingcégek tulajdonában volt.

A nyugati szankciók bevezetését követően 79 repülőgépet tudtak visszaszerezni a lízingcégek, de több száz Oroszországban ragadt.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Legendás második világháborús színterekre térnek vissza az amerikai katonák, ezúttal egy teljesen másik ellenséggel nézhetnek  farkasszemet

Legendás második világháborús színterekre térnek vissza az amerikai katonák, ezúttal egy teljesen másik ellenséggel nézhetnek farkasszemet

Egyre hangosabban szólnak a harci dobok a Távol-Keleten, a világnak szinte minden napra jut valami hír a kínai Népi Felszabadító Hadsereg (People’s Liberation Army – PLA) mozgásáról, vagy éppen legújabb fejlesztéseiről. Az utóbbi hetekben éppen Japánnal megy az acsarkodás, de a háttérben az Egyesült Államok folyamatosan erősíti a pozícióját, méghozzá nem is akárhol: a második világháború legendás helyszíneit élesztik újra, olyat is, ahonnan elindultak a bombázók 1945 augusztusában a Japán elleni atomcsapáshoz. A terv világos stratégiát vázol fel, amely arra figyelmezteti a teljes térséget, hogy egyre élénkebben éri őket a háború közelgő szele.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×