Az elszámoltatási kormánybiztos a sajtótájékoztatón felolvasott a szerződésből, amely szerint "a felszámolási megszűnési összeg megegyezik azzal, amely abban az esetben lenne fizetendő, ha a Kincstári Vagyoni Igazgatóság megszünteti a vagyonkezelői szerződést" - számolt be az MTI.
Tájékoztatása szerint a hitelezőnek elsőbbséget biztosító úgynevezett senior adósság 90, illetve a tőkejuttatás 97 százalékát kell megfizetni a Budapest Airport fő tulajdonosának, a német Hochtief cégnek a Malév felszámolása esetén.
Budai Gyula közölte, hogy a vagyonkezelői szerződésben tételesen szerepel senior adósság címén 1,5 milliárd euró, további 60 milliárd forint a részvények ellenértékeként, 390 milliárd forint a 75 évre szóló vagyonkezelési jogért, és 15 milliárd forint ingóságok ellenértékeként.
A korábbi hírek ennek az összegnek a feléről számoltak be. Fellegi Tamás akkor még nemzeti fejlesztési miniszterként tavaly decemberben mutatta be a "Fehér Könyv a Malév örökségéről" című kiadványt, amelyet a tárca állított össze a légitársaság jelenlegi helyzetéhez vezető útjáról.
Az NFM kiadványa akkor többek között azzal érvelt a nemzeti légitársaság szükségessége mellett, hogy a Malév a Budapest Airport egyik legjelentősebb partnere volt, forgalmának mintegy 40 százalékát biztosította. Évente mintegy 15 milliárd forintot fizetett ki légiközlekedési bevételek, ingatlanbérlet, kiskereskedelmi bérlet jogcímen. A Malév hiányában így ennek jelentős része kiesik a reptér üzemeltetőjének költségvetéséből.
A Budapest Airport privatizációs szerződése szerint a Malév felszámolásával akár ellehetetlenülhet a reptérüzemeltető cég, ami viszont már a magyar állam számára is súlyos következményekkel járna. A két hónappal ezelőtt bemutatott Fehér Könyv ennek kapcsán arra figyelmeztetett, hogy "az állam számára így hozzávetőlegesen 1,5 milliárd euró, azaz kb. 450 milliárd forint azonnali egyösszegű fizetési kötelezettséget keletkeztetne.
A rendőrség szerint gond van az új Sió-zsilippel