eur:
408.22
usd:
376.8
bux:
0
2024. november 2. szombat Achilles
A Virtus.Pro nevű csapat a Counter-Strike Global Offensive nevű számítógépes játék döntőjében a V4 Future Sports E-sport fesztiválon a BOK Sportcsarnokban 2018. március 25-én.
Nyitókép: MTI / Mónus Márton

Már a top 10-ben az e-sport nézettsége

A koronavírus-járvány egyik nagy nyertese az e-sport, és talán megtörtént a mozi mint műfaj bukása is.

A gazdaság egészéhez hasonlóan a szórakoztató- és médiaiparban jelenleg érezhető nehézségek nem egyenletesen oszlanak el az iparágon belül. Legkritikusabban azokban a szegmensekben jelentkeznek, amelyeket a koronavírus szó szerint ellehetetlenített, vagyis a rendezvények:

  • az élőzenei produkciók,
  • a mozi,
  • a színház és
  • a szakmai bemutatók

területén. A tömeges mozibezárások és a nagyobb filmbemutatók elhalasztása alapján előrejelzések azt mutatják, hogy idén csaknem

66 százalékkal fognak visszaesni a mozijegyek eladásából származó bevételek.

A világjárvány kedvező fordulatokat is hozott: a streaming terjedésével a globális adatforgalmazás az egyik olyan terület, amelynek jót tett a koronavírus által előidézett digitális gyorsulás. Az e-sport pedig nagyjából két évnyi fejlődést ért el a lezárás három hónapja alatt, és az előrejelzés szerint 2023-ban átlépi a 2 milliárd dolláros bevételi küszöböt is.

A PwC Infostartnak is megküldött elemzésében található bevételi adatok teljes mértékben a pandémia által előidézett gazdasági visszaeséseket és digitális gyorsulást tükrözik, a szórakoztató- és médiaipar hosszabb távú kilátásai összességében azonban továbbra is pozitívak a szakértők szerint.

2021-ben - mint a PwC prognosztizálja - a szórakoztató- és médiaipar bevételei 6,4 százalékkal fognak növekedni.

A mozi- és az előfizetéses videószolgáltatás (SVOD) terén gyors változások zajlanak.

2015-ben a mozibevételek még az előfizetéses online videotékákból (SVOD) származó bevételek háromszorosát tették ki.

Az SVOD bevételek 2020-ban meg fogják haladni a mozibevételeket

és az előrejelzések szerint az elkövetkező öt évben azokat túlszárnyalva 2024-re a mozibevételek több mint kétszeresére fognak nőni. Magyarországon a fogyasztók SVOD-ra történő átállását gyorsította, hogy megtörtént a Netflix lokalizálása (magyar kezelőfelület bevezetése, új filmek hozzáadása, köztük több magyar szinkronnal vagy felirattal) és ezt erősíti majd a Disney+ 2020. év végi hazai indítása is.

Hasonló a változás a széles sávú vezetékes adatforgalommal szemben

az okostelefonokon felhasznált adatmennyiség

terén. Az okostelefon 2019-ben kis mértékű előnyt szerzett, ma pedig már az látszik, hogy az egyéni eszközök közül globális szinten az internetezésre leggyakrabban használt eszközzé válik.

Az e-sportra visszatérve: gazdasági szerepe még így is apró, nézőszám alapján viszont már a világ top 10 sportja közé sorolható.

Címlapról ajánljuk

Friss felmérés mutatja, mit gondolnak a németek az amerikai elnökválasztás kimeneteléről

A Demokrata Párt elnökjelöltjének, Kamala Harrisnak drukkol a németek túlnyomó többsége, de valamelyest csökkent azoknak az aránya, akik tényleges győzelmében hisznek. Erről tanúskodik a ZDF közszolgálati televízió legfrissebb felmérése, immár kevesebb mint egy héttel az amerikai elnökválasztás előtt. Ami a magas rangú politikusokat illeti, ők ügyelnek arra, hogy a nyilvánosság előtt egyértelműen ne foglaljanak állást, a kormánykoalíció pártjai és az ellenzéki konzervatív CDU/CSU vezetőinek nyilatkozataiból ugyanakkor kitűnt, hogy Harris hívei.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.04. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×