A gazdaság egészéhez hasonlóan a szórakoztató- és médiaiparban jelenleg érezhető nehézségek nem egyenletesen oszlanak el az iparágon belül. Legkritikusabban azokban a szegmensekben jelentkeznek, amelyeket a koronavírus szó szerint ellehetetlenített, vagyis a rendezvények:
- az élőzenei produkciók,
- a mozi,
- a színház és
- a szakmai bemutatók
területén. A tömeges mozibezárások és a nagyobb filmbemutatók elhalasztása alapján előrejelzések azt mutatják, hogy idén csaknem
66 százalékkal fognak visszaesni a mozijegyek eladásából származó bevételek.
A világjárvány kedvező fordulatokat is hozott: a streaming terjedésével a globális adatforgalmazás az egyik olyan terület, amelynek jót tett a koronavírus által előidézett digitális gyorsulás. Az e-sport pedig nagyjából két évnyi fejlődést ért el a lezárás három hónapja alatt, és az előrejelzés szerint 2023-ban átlépi a 2 milliárd dolláros bevételi küszöböt is.
A PwC Infostartnak is megküldött elemzésében található bevételi adatok teljes mértékben a pandémia által előidézett gazdasági visszaeséseket és digitális gyorsulást tükrözik, a szórakoztató- és médiaipar hosszabb távú kilátásai összességében azonban továbbra is pozitívak a szakértők szerint.
2021-ben - mint a PwC prognosztizálja - a szórakoztató- és médiaipar bevételei 6,4 százalékkal fognak növekedni.
A mozi- és az előfizetéses videószolgáltatás (SVOD) terén gyors változások zajlanak.
2015-ben a mozibevételek még az előfizetéses online videotékákból (SVOD) származó bevételek háromszorosát tették ki.
Az SVOD bevételek 2020-ban meg fogják haladni a mozibevételeket
és az előrejelzések szerint az elkövetkező öt évben azokat túlszárnyalva 2024-re a mozibevételek több mint kétszeresére fognak nőni. Magyarországon a fogyasztók SVOD-ra történő átállását gyorsította, hogy megtörtént a Netflix lokalizálása (magyar kezelőfelület bevezetése, új filmek hozzáadása, köztük több magyar szinkronnal vagy felirattal) és ezt erősíti majd a Disney+ 2020. év végi hazai indítása is.
Hasonló a változás a széles sávú vezetékes adatforgalommal szemben
az okostelefonokon felhasznált adatmennyiség
terén. Az okostelefon 2019-ben kis mértékű előnyt szerzett, ma pedig már az látszik, hogy az egyéni eszközök közül globális szinten az internetezésre leggyakrabban használt eszközzé válik.
Az e-sportra visszatérve: gazdasági szerepe még így is apró, nézőszám alapján viszont már a világ top 10 sportja közé sorolható.