INFORÁDIÓ
2022. szeptember 26. hétfő
Jusztina, Pál

benzinkutak

támogatás

gázolaj

Autós emeli le a töltőpisztolyt a Mol gyáli töltőállomásán 2020. január 1-jén. A kormány döntése értelmében január 1-jétől emelkedik a biológiai eredetű összetevők bekeverendő aránya az üzemanyagokban, az intézkedéssel Magyarország is csatlakozik a környezetbarát E10-es üzemanyagot használó államokhoz. A régi típusú autót használóknak célszerű ellenőrizni, hogy lehet-e kocsijukba az új üzemanyagból tankolni.

Sehol nincs a kisbenzinkutak állami támogatása

Infostart / InfoRádió - Tatár Tímea

A kis kutak ráadásul jelenleg csak az általuk megrendelt üzemanyag-mennyiség felét kapják meg.

"Az egész térségben üzemanyaghiány van, a közép-kelet-európai finomítók közül ötből három nem működik. A gázolajból komoly hiányok vannak a piacon, és ezt most nemcsak a Balaton környékén, hanem országosan is tapasztaljuk. Lefogynak benzinkutak, a Lukoil is, a Mol is korlátozta a kisbenzinkutak kiszolgálását hatvanhat százalékról ötven százalékra. Így amennyiben száz litert rendelünk, ötven litert szolgálnak ki számunkra. Minden jel arra mutat, hogy komoly áruhiány van az országban" – mondta Egri Gábor, a Független Benzinkutak Szövetségének elnöke.

"Jelenleg elég nehéz helyzetben vagyunk. Egyik oldalon áruhiány van, és nem tudjuk az ügyfeleinket kellőképp kiszolgálni, a másik oldalon a júliusi támogatásunkat nem kaptuk meg. A törvény és a rendelkezések megjelentek a kifizetésről, de júliusi kifizetések még nem volt, és nem tudtuk még benyújtani az augusztusi kérelmeinket sem."

Egri Gábor beszámolója szerint még nem tudják, hogy a kormányzatnak szándéka-e tovább támogatni a kis családi benzinkutakat. S szövetség nagyjából öt-hatszáz benzinkutat fog össze, az országot lefedve. "Országos a baj. Nincs egy olyan régió, nincs egy olyan város vagy település, ahol a kollégáink jeleznék, hogy jó az ellátás, és a vevőket száz százalékban ki tudják szolgálni" – mondta.

A támogatás alapfeltétele a töltőállomások nyitva tartása. Ha a támogatásokat nem fizetik ki, a nyitva tartás sem lesz már kötelező érvényű, és sokan úgy dönthetnek inkább, hogy nem üzemelnek tovább veszteséggel. Ráadásul a támogatások sem fedezik a kiadásaikat. Egri Gábor szerint a Mol árpolitikája, ami csak a piaci szereplőket szolgálja ki naponta egyszer, nem segít az üzemanyaghiány mérséklésében, mert

alapvetően az egyéni felhasználást kellene csökkenteni.

A szakértő szerint a hatósági áras felhasználást kellene húsz-harminc százalékkal megvágni az ellátás és a kereslet egyensúlyba hozása miatt, amit csak az ársapka feloldásával lehetne elérni. "Nagyon sok a kérdőjel és nagyon komoly az ellátás bizonytalansága" – tette hozzá.

Egri Gábor szerint a támogatás hiányában is kitartanak a benzinkutak, ugyanis vannak leszerződött mennyiségek a Mol-nál, és a több évtizedes múlt egyelőre még viszi őket.

"Nagyon nehéz döntés. Amennyiben a kormányzat nem lép pozitív irányba, akkor sorozatos bezárások lesznek, és ez egy nagyon komoly gondot fog okozni a vidéki Magyarországon" – mondta a Független Benzinkutak Szövetségének elnöke.

Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Kapcsolódó hang

Sehol nincs a kisbenzinkutak állami támogatása
 
A címlapról ajánljuk

×
×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018