eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Nyitókép: Facebook/Vitézy Dávid

Megjöttek Budapestre az elektromos buszok, de még hónapokig nem használhatjuk őket

A Volánbusz Zrt. bemutatta a budapesti agglomerációba érkezett új, kék, alacsonypadlós Mercedes eCitaro elektromos buszokat.

A 40 elektromos busz szállítására kiírt tendert korábban a Mercedes buszgyártását hazánkban képviselő Omnibus Hungariából és az Inter Tan-Kerből álló konzorcium tudhatta magáénak, ők szállították most a buszokat.

A beszerzést a kormányzati Zöld Busz Program finanszírozza, a pályázatot Fürjes Balázs és Menczer Tamás államtitkárok kezdeményezték a Budakeszire és Budaörsre közlekedő buszpark zöldítése érdekében – írta a Facebookon Vitézy Dávid. A beszerzés értéke 8,1 milliárd forint.

A világoskékre színezett, a BKK Futár utastájékoztató rendszerrel is felszerelt buszok

a Budakeszire közlekedő 22-es és a Budaörsre közlekedő 40-es buszcsalád járatain, illetve Törökbálintot, Diósdot érintő, a BKK hálózatába illeszkedő Volán-járatokon állnak majd forgalomba.

De csak "néhány hónap múlva", ahogy a a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója is rámutat, addig ugyanis éles tesztüzemben működnek rendezvények vendégeit szállítva, a bázis a Hungexpo lesz. (Korábban a Totalcar írta meg, hogy a Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszusra, valamint a Nemzetközi Természetvédelmi és Vadászati Kiállításra is ezek a buszok szállítják majd a résztvevőket. Megjegyezték azt is, hogy a buszok rohamtempóban készültek el, a pályázati határidő is rövidebb volt a szokásosnál a fenti cél érdekében.)

A Volánbusz telephelyén e néhány hónap alatt teremtik meg az eCitarók üzemeltetésének feltételeit. A szakemberek képzése ugyanúgy ide tartozik, mint a töltőoszlopok táplálásának lehetősége megfelelő elektromos teljesítménnyel. Az éles utasszállító üzem ezt követően indul a Volánbusz budai agglomerációs vonalain - írta most Vitézy Dávid.

Kifejtette azt is, hogy

  • ez Magyarország legnagyobb tisztán elektromos buszflottája.
  • nagyon új technológiáról van szó: az új eCitarók éjszakai töltéssel körülbelül 200 kilométer távolságot tudnak teljesíteni, ez sokszor elég, de még kevés lehet egyes esetekben, pláne, ha forró nyári napon a klímát is használni kell.
  • a buszok egyik működtetési módja lehet, hogy a reggeli és délutáni csúcsforgalom között nappali rátöltést is kapnak az egész napos üzemben álló buszok.

"Hiba lett volna azonban – teszi hozzá Vitézy Dávid –, ha nem szereznénk közvetlen üzemeltetési tapasztalatokat minőségi gyártó sorozatgyártott elektromos buszaival, hiszen abban biztosak lehetünk, hogy a klímacélokat szem előtt tartva végérvényesen közeleg a dízelkorszak lezárása a városi buszoknál is. Ennek a flottának a használatára föl is kell készülni, hiszen a buszvezetőktől a telephelyekig mindenkinek egy kicsit másképp kell végeznie majd a munkáját. Annál könnyebb lesz megszokni utasként vagy az érintett útvonalon lakóknak a buszok halk suhanását."

Forrás: Volánbusz
Forrás: Volánbusz

A Volánbusz később az új járművekről közölte: az e-buszok a fővárosi rendszerbe integrált Volánbusz-járatok útvonalán állnak szolgálatba

2022 elején.

a napokban átvett Mercedes-Benz eCitaro típusú, szóló (nem csuklós), alacsony padlós, kéttengelyes, elektromos meghajtású autóbuszok 28 ülő és 50 álló utas egyidejű szállítására alkalmasak, és egy feltöltéssel akár 240 kilométert is képesek megtenni. A légkondicionált járművek kerekesszék, illetve babakocsi elhelyezésére kialakított hellyel, a felszállást segítő rámpával, elektronikus utastájékoztató rendszerrel, fedélzeti és a vezetést segítő kamerarendszerrel, valamint 13 USB-töltővel biztosítanak színvonalas és biztonságos szolgáltatást az utasok számára. Az elektromos járművek zajterhelése alacsonyabb hagyományos társaiknál, károsanyag-kibocsátásuk pedig lokálisan zéró.

Címlapról ajánljuk

Jön a havazás, elkészültek az első térképek

Jelentősebb havazásra figyelmeztet, ezért óvatosságot és a közösségi közlekedés előnyben részesítését kéri az autósoktól a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közművek. Közben a meteorológia intézet bemutatta azt a térképet, amelyen a várható havazás láthetó.

Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

„Curiosity killed the cat”, avagy a Kíváncsiság ölte meg a macskát – tartja az angol mondás. Amikor a karácsonyfáról és macskákról van szó, persze nem kell ilyen drámai kimenetelre számítani, de néhány óvintézkedés segíthet elkerülni, hogy ledőljön a fa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×