A GKI szokásos, vállalkozásoknak kiküldött kérdőíve döntően a behajtási díjjal és a dízelüzemű gépjárművekkel kapcsolatos kérdéseket tartalmaz – írja a lap, amely úgy tudja, a felmérés készítői egyebek között arra kíváncsiak, mi a vállalkozó véleménye a dízelüzemű járművekre bevezetendő dugódíjról, hány darab benzines, illetve dízelüzemű járművet használ, milyen üzemű gépjárművet és mennyit terveznek venni a jövőben.
A lap azt írja, hogy keresték az ügyben a GKI-t és a főpolgármesteri hivatalt is, valóban rendelt-e a főváros a gazdaságkutató cégtől felmérést a behajtási díj és a dízelüzemű járművek tárgyában, és mennyibe kerül a kutatás, de egyelőre nem kaptak választ.
A főpolgámester korábban már többször beszélt arról, egyebek között az InfoRádió Aréna című műsorában is, hogy a behajtási díjnak először a feltételeit akarják megteremteni, például P+R parkolók építésével és a kötött pályás közlekedés fejlesztésével, és csak amikor megteremtették a feltételrendszert, akkor kezdenek széles körű társadalmi párbeszédet a behajtási díj mértékéről, a határairól és a bevezetés időzítéséről.
Karácsony Gergely programjában az szerepel, hogy stockholmi mintára helyi népszavazással fog eldőlni, hogy ez a rendszer kell-e a budapestieknek. Nem hozunk olyan döntés, amely a budapestiek akaratával ellentétes lenne" – mondta korábban Karácsony Gergely, aki a dugódíj bevezetésre leghamarabb ennek az önkormányzati ciklusnak a végén lát lehetőségét.