Felmérést készíttetett az Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos a Mediánnal és a Magyar Kerékpárosklubbal közösen, ami azt vette számba, mik a kerékpáros munkába járás terjedésének további akadályai.
"A legnagyobb akadály az, hogy félnek az emberek az utakon, nem érzik magukat biztonságban magukat, és ha a kerékpáros infrastruktúra javulna, akkor sokan ülnének át kerékpárra"
- mondta el az InfoRádióban Révész Máriusz Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos.
Nem kevesen jelezték vissza azt is, hogy nincs hol tárolni a kerékpárt.
A kormánybiztosságnak van egy olyan elképzelése - amit az önkormányzati választások után meg is valósítana -, hogy a városvezetőket elvinnék tanulmányútra olyan városokba, ahol a kerékpáros közlekedés nagyon komoly kultúrával rendelkezik, és ahol el tudnák mondani az adott városok vezetői, hogy az elmúlt években, évtizedekben hogyan jutottak el idáig, és miért figyelnek oda a kerékpározásra ennyire.
"Ez azért nagyon fontos, mert
lehet látni, hogy az egész fejlett világ ebbe az irányba megy, mindenütt nő az autóforgalom elől elzárt területek nagysága, az alternatív közlekedési módok elterjedéséhez egyre jobb infrastrukturális feltételeket teremtenek.
A nyugat-európai városok egy nagyon komoly részében nagyon tudatos politikát folytatnak annak érdekében, hogy az emberek ne autóval járjanak a mindenapokban. Ennek köszönhetően a városok élhetőbbek lesznek" - fejtette ki Révész Máriusz.
Szerinte komolyan el kell gondolkodni azon, hogy milyen módon kell ösztönözni, hogy az emberek ne autóval járjanak hétköznaponként. Ennek a szemléletváltásnak szeretné a kormánybiztos alárendelni a következő Giro d'Italia Magyarországon rendezendő három szakaszát is, amikor is az emberek sokkal nagyobb mértékben figyelnek a kerékpározásra, mint egyébként.
A Magyar Kerékpárosklub folyamatos programja, a "Bringázz a munkába!" is egy lépés volt efelé.