Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
A Clark Ádám úszódaru az elszállítást végző uszályra emeli a balesetben elsüllyedt Hableány turistahajó roncsát 2019. június 11-én. A Hableány május 29-én süllyedt el a Margit hídnál, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. Hét embert sikerült kimenteni, hét dél-koreai állampolgár holttestét pedig még aznap megtalálták.
Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

Kiderült, mit mondott a Viking Sigyn kapitánya az ütközés pillanatában

Az ukrán kapitány kormányozta a Viking Sigynt, amikor ütközött a Hableánnyal. A hangfelvételek szerint semmilyen rádióforgalmazást nem bonyolított le a tragédiát megelőzően, és utána is csak röviden reagált a történtekre.

A Hableányt hullámsírba küldő Viking Sigyn kapitányi hídján történteket automatikusan felvette a hangrögzítő, a felvételt pedig megőrizte a hajó feketedoboza. A felvételen nemcsak az hallható, hogy mi történik, illetve mi nem történik a kapitányi hídon, hanem az is, ami a fedélzeten. Sógor Zsolt, a Hableány üzemeltetője, a Panoráma Deck Kft. sértetti képviselője is megkapta a hangfelvételeket, illetve a leiratukat - írja a Magyar Nemzet.

Ezek tanúsága szerint 21 óra 5 perc 38 másodperckor a fedélzetről egy női hang azt kiabálja: "Oh my God, boat, boat!" Utána egy másik hang, hogy „boat, boat”, egy harmadik pedig „óh, jajj”, majd 21 óra 5 perc 43 másodperckor a Sigyn legázolja a Hableányt. Néhány másodperccel később az is hallható, hogy egy másik, kétségbeesett női hang azt kia­bálja a kapitánynak angolul: elütöttél egy hajót! Egy férfihang pedig erre azt mondja, szintén angolul: "What?" Azaz: Micsoda? Mindössze ennyi volt a kapitány reagálása a történtekre.

A kormányállás és az orr között, a felső tatfedélzeten egy amerikai házaspár tartózkodott, és videofelvételt készített a történtekről. Az ügyvéd szerint ezek a képsorok egyértelműen bizonyítják, hogy az ukrán kapitány ült a kormány mögött, amikor megtörtént a tragédia, ám az egyelőre nem tudható, hogy mivel foglalta el magát a tragédia pillanataiban. A szakértők és az utasok egyértel­műen elmondták, s a felvételek is igazolják, hogy a Hab­leányt látni lehetett a kapitányi fülkéből, ő azonban nem észlelte a kirándulóhajót.

Az ügyvéd emlékeztetett: a Sigyn a legmodernebb navigációs eszközökkel van felszerelve, aminek része az IAS (Identification System), ami riasztást ad le, ha egy másik hajó túl közel kerül. A radaron látszik a másik hajó, a sebessége és a haladási vektora, a szállodahajó érzékelője pedig úgy volt beállítva, hogy 150 méteren belül mindent jelezzen, ám a vészjelzést a kapitányi fülkében némára állították.

A Hableány május 29-én nem sokkal 21 óra után süllyedt el. Fedélzetén 33 dél-koreai turista és a két fős magyar személyzet utazott. A tragédiát heten élték túl, két személy holttestét továbbra is keresik.

Minden hírünk a témában ITT.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: amikor Magyarország nem a maga ura, mindig ráfázik
videó

Orbán Viktor: amikor Magyarország nem a maga ura, mindig ráfázik

A békepárti országjárás Kecskeméten folytatódott szombaton, ahol Orbán Viktor miniszterelnököt Csiszár Jenő kérdezte. Az esemény a jelenlegi világ-és belpolitikai helyzetre, a békepárti álláspont kiemelt szerepére és Magyarország biztonsági érdekeire koncentrált.

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×