eur:
386.98
usd:
356.05
bux:
68088.24
2024. május 18. szombat Alexandra, Erik
Új részletek a veronai busztragédia ügyében

Új részletek a veronai busztragédia ügyében

A vádirat szerint egyre biztosabb: a szalagkorlát rossz kivitelezése lehet az egyik legfőbb oka a tavalyi veronai busztragédiának – írta a Blikk.

A L'arena nevű újság arról számolt be, hogy az Olaszországba utazott magyar szakértők is a biztonsági korlát hibáit hozták fel a 17 halálos áldozatot követelő baleset egyik legfőbb okaként. Míg korábban csak két ember ellen vizsgálódtak az olasz hatóságok, most már öttel szemben. Így a buszsofőr mellett az ügy szereplője lett Alberto Brentegani, a Brescia–Padova autópályaszakasz felügyelője, az autópálya üzemeltetője, valamint a biztonsági korlát tervezője és tesztelője is – olvasható a Blikkben.

Úgy tudni, hogy az utazásért és a karbantartásért felelős emberek irodájában házkutatást tartottak. A bíróság és a szakértők azt vizsgálják meg, hogy a felhasznált anyagok meg­felelő minőségűek vol­tak-e,­ a védőpálya és a felüljáró építése, a szabályozások­ betartása, az útkarbantartás és a munka kivitelezése rendben zajlott-e.

“A busz defektet kapott egy „ott felejtett”, bebetonozott vaselem felálló talpcsavarjaitól” – állítja egy neve elhallgatását kérő magyar szakértő, aki korábban arról is beszélt, a szalagkorlát nem terelte, hanem roncsolta a járművet, majd nekivezette a pillérnek. A szakember, akinek dokumentációja a veronai ügyészség asztalára is odakerült, arra is felhívta a figyelmet, hogy a tüzet egy kidöntött villanyoszlop miatti rövidzárlat okozhatta.

Az olaszok úgy vélik, a tűz akkor keletkezett, amikor a busz a pillérnek ütközött. A vizsgálatok szerint az illegálisan beszerelt üzemanyagtank nem játszott szerepet a tragédiában.

Címlapról ajánljuk
Szuperhatalmak versengenek egymással azért, ami egyre keresettebb az egész világon

Szuperhatalmak versengenek egymással azért, ami egyre keresettebb az egész világon

Rengetegféle chipet gyártanak világszerte, amelyek még inkább kompatibilisebbek azokkal a felhasználási területekkel, ahol félvezetőket használnak – mondta az InfoRádióban a chipek jelentőségéről és egyre hangsúlyosabb szerepéről elemzést író Tasnádi Zsombor. Arról is beszélt, hogy a legmodernebb chipeket a hadiipar is beveti, rakétarendszerek vezérléséhez használják.

Már itthon is megvásárolható egy új eszköz, ami nagyon hasznos a cukorbetegeknek

A szenzor a könnyen megoldható beültetést követően folyamatosan adatokat szolgáltat arról, hogy pontosan mennyi glükóz van a szervezetben. Kis János Tibor diabetológus szakorvos az InfoRádióban elmondta: az ujjbegyes méréssel szemben az okostelefonnal összekapcsolható szenzor 1–5 percenként mér, és naponta 288–1440 eredményt mutat.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×