A portál pénteki értesülései szerint az előminősítésen nyertes három cég közül (Orangeways, Color Tours, VT-Transman) végül csak a VT adott be ajánlatot: 75 szóló és 75 csuklós busz nyolc évig tartó üzemeltetésére. A Mercedes Citarók mellett szólt az is, hogy a német gyártó sajtóértesülések szerint azt tervezi, hogy duplájára bővíti kecskeméti gyárának kapacitását - írta az Index.
A járművek az értesülés szerint Újpest, Kelet-Pest, a belváros és Észak-Buda vonalain közlekednek majd. A VT-Transman piaci árat ajánlott: a csuklósokat 797 forintos, a szóló buszokat 663 forintos órakilométer áron kínálta. A BKV úgy számolt, hogy ha ők vettek volna új buszokat, akkor ennél drágábban, 900, illetve 750 forint órakilométer költségen tudnák üzemeltetni. A lerobbant Ikarusok üzemeltetése most 660 és 600 forintba kerül a BKV-nak.
Magyar gyártók termékei az Index értesülései szerint azért nem nyerhettek, mert a finanszírozó bankok ezekre a buszokra nem adtak volna hitelt, mivel probléma esetén nehezen lehet őket eladni.
Korábban a BKK már megpályáztatta a Nógrád Volán, illetve a VT-Transman által üzemeltett 24 vonalat, mivel április végén a cégeknek lejárt a szerződésük. A Nógrád Volán nem indult a tenderen, az Orangewayst pedig kizárták a tenderből.
Nem volt még eredményhirdetés
Még nem fejeződött be az új buszüzemeltetési modell első tendere, jelenleg az értékelési szakasz tart, így eredményhirdetés sem volt még - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) péntek este az MTI-vel.
A BKK megerősítette: az árajánlatok, az indulók köre, az ajánlott busztípus és a forgalomba állítási határidő tekintetében az Index hírportál értesülései helytállóak.
Jelezték: a BKK új buszüzemeltetési modelljében jelen pályázati kiírás az első 75+75 autóbusz forgalomba állítására kiírt tender, amelyet a Fővárosi Közgyűlés döntése alapján további tenderkiírások követnek majd.
Döntött a kormány: három kérdésben is módosítják az alaptörvényt