A továbbiakban kizárólag a közlekedési miniszter egyetértésével lehetséges a MÁV Zrt. tulajdonában álló tíz nagyobb gazdasági társaság - köztük a MÁV-START, MÁV-GÉPÉSZET és MÁV-TRAKCIÓ - vezető tisztségviselőinek, felügyelőbizottsági tagjainak megválasztása, alapító okiratának, társasági szerződésének elfogadása, módosítása, üzleti tervének, éves beszámolójának elfogadása.
A MÁV Zrt. új alapító okirata bővíti az igazgatóság döntési jogköreit, elsősorban az értékhatárhoz kötött jogügyletek alsó határának eltörlésével. Ezzel párhuzamosan szűkülnek az alsóbb döntési szintek, például az elnök-vezérigazgató, vezérigazgató-helyettesek hatásköre.
Módosul a vezető testületek létszáma is, az igazgatóság a korábbi 3-7 helyett 5, a felügyelőbizottság az eddig 9-15 helyett 6 taggal működik.
A MÁV Zrt. igazgatóságának jelenlegi összetétele: Andrási Miklós, György Miklós, Mosóczi László, Kozák Tamás és Nátrán Roland. A MÁV Zrt. felügyelőbizottsága tagjai: Reményik Kálmán elnök, Dabóczi Kálmán, Gaskó István, Kerékgyártó János, Simon Dezső és Váry András.
Változott az üzletági általános vezérigazgató-helyettes és portfolió-kezelési általános vezérigazgató-helyettes elnevezése is, előbbi infrastruktúra-, utóbbi pedig gazdasági általános vezérigazgató-helyettes lett.
A MÁV Zrt. alapító okiratának megújításával a szakminiszter közvetlenebbül alakíthatja a vasúttársaság és leányvállalatai működését, a vállalat igazgatósága gyakrabban ülésezve hatékonyabban, operatív módon működhet - olvasható a közlekedési tárca közleményében.
Ha a Balatonra készül nyaralni, van egy nagyon rossz hírünk