Az InfoRádió által megtekintett magyar nyelvű Combino-szerződés szerint négy okból lehet felmondani a szállítást: mulasztás, fizetésképtelenség, típusengedély hiánya miatt, vagy a vevő saját kívánságára.
Mivel a Combino rendelkezik típusengedéllyel, fizetésképes mindkét fél, és a mulasztásokat is orvosolta a szállító, így csak az utolsó lehetőség áll fenn: a BKV saját kívánságára bármikor felmondhatja a megállapodást.
Csakhogy a szerződés megtekintett változata szerint az ilyen jellegű felmondás esetén ki kell fizetni a Budapesten levő, és a rákövetkező 28 napon belül leszállított villamosokat, illetve a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatásokat. Ez pedig szakértők szerint már nem éri meg a fővárosnak.
Fidesz: Demszky nem volt képben
Szálka Miklós, a BKV felügyelő bizottságának Fidesz által delegált tagja szerint Demszky Gábor "nem volt képben", mikor azt mondta, hogy még egyszer öt percre leáll egy Combino, akkor a villamosokat visszaküldi Bécsbe.
A szerződésből ugyanis az következik, hogy ilyen helyzetben nem éri meg lemondani a maradék Combinót, pályázatot hirdetni egy új villamosra, újra átépíteni a pályákat, és kivárni a szállítást.
Az egyetlen, amit a főváros tehet: ki kell "gyötörni" a jó teljesítést és "bekasszírozni" az esetleges kártalanítást.
Az InfoRádió által megtekintett szerződés egyébként definiálja azt is, hogy mi számít üzemképtelenségnek. E szerint - a Budapestre érkezett villamosok számának arányában - például kilenc villamosból legalább hétnek, húszból legalább 18-nak, vagy negyvenből legalább 36-nak járnia kell.
Ingatlant adna el vagy venne? Nagy változás jön