Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
A-50 orosz légtérellenőrző repülőgép. Forrás: Wikipédia
Nyitókép: Wikipédia

Újabb súlyos veszteség érte az orosz légierőt

Úgy tudni, hogy megint elvesztettek egy A-50 légtérellenőrző repülőgépet.

Az X-en megjelent hírek szerint az orosz légierő újabb A-50 (NATO-kódja: Mainstay) repülő harcálláspontot veszített. Orosz források azt állítják, hogy ezt a gépet is ugyanott lőtték le, ahol az előzőt és ahogy a korábbi esetben is, tévedésből, a saját légvédelmük végzett az A-50-el. A légelhárítás Mariupol körzetében nyitott tüzet a légtérellenőrző repülőre.

Az A-50-est az Il–76 szállítógép alapján hozták létre a Berijev tervezőirodában. Az első változat még 1978-ban szállt fel, amelyet 1984-től állítottak hadrendbe állították. 1992-ig összesen 40 darab készült belőle. Nagyon hasonló feladatot lát el mint a NATO-ban használt E–3 Sentry és az újabb, E-7 Wedgetail AWACS repülőgépek. Fontos szerepet játszanak a légtámadások irányításában, illetve a cirkáló rakéták célpontjainak felderítésében és kijelölésében.

Január 14-én az ukrán hadsereg azt jelentette, hogy lelőtt egy orosz katonai légtérellenőrző gépet az Azovi-tenger felett. Korábban pedig arról számoltak be, hogy egy dróncapással súlyosan megrongálniuk egy Belorussziában állomásozó orosz A-50-est. A három gép elvesztése azért is érinti érzékenyen az orosz légierőt, mert független források szerint a háború kitörésekor mindössze 9-10 ilyen nagy értékű repülő harcállásponttal rendelkezett csak.

Címlapról ajánljuk
Mi történt Lewis Hamiltonnal? Dobogóra sem ért fel a legenda, csalódást keltő szezont zárt a Ferrari
2025, F1-évértékelő

Mi történt Lewis Hamiltonnal? Dobogóra sem ért fel a legenda, csalódást keltő szezont zárt a Ferrari

A pesszimistább várakozásokat is alulmúlta az idei Forma–1-es szezonban a Ferrari: az olasz csapat szurkolóinak Lewis Hamilton sanghaji sprintgyőzelmével és Charles Leclerc néhány dobogós helyezésével kellett beérniük. Az olasz istálló a negyedik helyen zárta a konstruktőrök csatáját. Vámosi Péter, a Motorsportol.hu főszerkesztője azon sem lepődne meg, ha 2027-ben teljesen új pilótafelállással kísérletezne a a Ferrari.

Háború, halál, béke – Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×