INFORÁDIÓ 
2021. január 16. szombat
Gusztáv

koronavírus

milánó

közösségi közlekedés

biciklizés

várostervezés

Az olasz rendőrség fertőtleníti az utakat Milánóban 2020. március 20-án. Olaszországban eddig 41035 fertőzött személyt regisztráltak, a halálos áldozatok száma 3405-re emelkedett.

Milánó tanul a járványból, radikálisan újratervezi a közlekedést

Infostart

Milánó Európa legambiciózusabb város-újratervezési programja keretében radikálisan visszaszorítaná az autós forgalmat. A biciklis és gyalogos útvonalak fejlesztése, a járdák kiszélesítése új lendületet adhat a helyi kiskereskedelemnek és vendéglátásnak is a karantén után.

Milánó már lázasan készül a karantén feloldására, méghozzá azzal, hogy a vírus miatt megváltozó szokásokat is figyelembe véve az autók rovására több teret ad a biciklis és gyalogos forgalomnak, utcai árusításnak - írta a Guardian. A lap által ismertetett ambiciózus terv szerint városszerte mintegy 35 kilométer hosszan ideiglenes kerékpárutakat jelölnek ki, sok helyütt új járdákat építenek a gyalogosoknak, illetve ahol lehet, kiszélesítik a meglévőket. Emellett több helyen 30 kilométeres sebességkorlátozást vezetnek be a gyermekek védelmében, illetve a gyalogosok és biciklisek elsőbbségét szem előtt tartó utcákat jelölnek ki.

Az egyébként viszonylag kis területű - mindössze 15 kilométer átmérőjű -, ám 1,4 millió lakosú város már régóta szerette volna csökkenteni az autóforgalmat. A járvány miatt bejelentett karanténintézkedések hatására 30-70 százalékkal esett vissza az utak zsúfoltsága, és vele együtt a légszennyezettség szintje is. A városvezetés pedig szeretné kihasználni az alkalmat az újrakezdésre: egyebek között a járvány utáni gazdasági újraindulást is a korábbiaktól eltérő mederben képzelik el.

A gyalogos és kerékpáros forgalom előtérbe helyezése mellett szeretnénk több teret adni a boltok, bárok és kézműves, iparcikk műhelyek előtti kereskedelmi tevékenységhez is

- mondta a lapnak Marco Granelli alpolgármester.

Milánó közlekedési forradalom utáni látványterve
Milánó közlekedési forradalom előtti és utáni látványterve

El kell fogadnunk, hogy hónapokig, vagy talán egy évig, vagy azután is új normák szerint fogunk élni, és megfelelő körülményeket kell biztosítani ahhoz, hogy mindenki jól érezze magát ebben az új normalitásban is - mondta Pierfrancesco Maran, a másik alpolgármester. Hozzátette:

"a következő egy hónapban Milánóban, Olaszországban, Európában arról döntünk, hogyan élünk majd a következő évtizedben."

Épp ezért bár a város már javában dolgozott a 2030-as fejlesztési tervein, most sokkal inkább a jelenre koncentrálva újraterveznek.

A munkálatokat május elején a város legforgalmasabb bevásárlóutcájának számító Buenos Aires körúttal kezdik, és a tervek szerint a nyár végére fejezik be.

New York szorosan figyelemmel kíséri majd, hogyan haladnak a milánói tervek megvalósításával, mivel a járvány lefolyásában egy hónappal a világ legtöbb városa előtt járó város tapasztalatai jó alapot jelenthetnek a városok újraindításához - mondta Guardiannek Janette Sadik-Khan, korábbi New York-i közlekedési vezető, aki jelenleg több város tömegközlekedési vállalatával is együttműködik a járványvédelmi jó gyakorlatok megosztásában és az ezek figyelembevételével való újraszervezésében. Szavai szerint ez egy soha vissza nem térő alkalom a mélyreható változások végigvitelére a várostervezésben is: ne csak az legyen a fontos, hogy az autók minél gyorsabban elérjenek A-ból B-be, de mindenki számára biztonságos legyen a közlekedés.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Nyitókép: MTI/EPA-ANSA/Paolo Salmoirago
A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018