INFORÁDIÓ 
2020. szeptember 18. péntek
Diána

e-személyi

app

elektronikus aláírás

ujjlenyomat

Egy e-személyivel (mintadarab igazolvány) rendelkező küldeményátvevő azonosítása a Magyar Posta Hivatalos küldeménykövető projektjét bemutató sajtótájékoztatón az Posta Országos Logisztikai Központjában 2019. szeptember 27-én. Szeptemberben a teljes postai hálózat átállt az elektronikus kézbesítési rendszerre, az ügyfelek nyomon követhetik a könyvelt levelek útját, a kézbesítők digitális eszközön (PDA) adják át a térítvényes és ajánlott leveleket.

Újabb részletek derültek ki az e-személyiről

Infostart

A következő 2 évben tervezik az e-személyi chip- és operációs rendszerének és alkalmazásának megújítását, az e-aláírás és a közösségi közlekedési funkció továbbfejlesztését, illetve a mobiltelefonok kártyaolvasóként történő használatának kifejlesztését.

Hajzer Károly, a Belügyminisztérium informatikai helyettes államtitkára a Kossuth Rádió Napközben című műsorában azt mondta, hogy 50 millió forintig garanciát vállal az állam az e-személyis aláírásra, amely egy új mobiltelefonos app segítségével teszi lehetővé szerződések közhiteles aláírását.

A lejáró, régi típusú igazolványok helyett automatikusan e-személyit állít ki a Belügyminisztérium. Ugyanakkor választható elem az ujjlenyomat és az okmányok elektronikus aláírása.

Ez 14 év alatti gyerekek esetében nem is adható, idősebb állampolgárok esetében pedig választható. Az elektronikus aláírás funkcióval például szerződések is aláírhatók. A minisztérium létrehozza az „e-személyiM” nevű mobiltelefonos alkalmazást, ami költséges kártyaolvasó helyett a mobilban lévő RFID-chipolvasó segítségével olvassa be a kártya adatait.

Egy kézmozdulattal, az érintéses bankkártyás fizetéshez hasonló módon történhet meg az aláírás, és az app ezen kívül egy PIN-kódot is kér majd.

A Portfolio gazdasági hírportál összeállításában megjegyzi, hogy a Google Play áruházban egyelőre nem találták az alkalmazást, amelyről Hajzer Károly a rádióműsorban egy-egy mondatban már múlt időben beszélt, tehát publikusan még nem elérhető az app.

Az új típusú kártyát elvesztése esetén gyorsan és egyszerűen lehet pótolni. Az igazolványnak van egy párja a központi adatbázisban, ami alapján megtörténik az új kiállítása. Mint egy bankkártya esetében a régi, elveszett darabot letiltják a rendszerben, az újat pedig postán kapja meg tulajdosa.

Nyitókép: MTI/Soós Lajos
A címlapról ajánljuk

×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018