eur:
400.88
usd:
367.67
bux:
74428.1
2024. október 14. hétfő Helén
Desiro motorvonat közlekedik Csömör és Kistarcsa között 2019. április 12-én, tehermentesítve a gödöllői HÉV vonalat a Csömör-Kerepes szakaszon a Pécel és Aszód közötti vasútvonal felújítása alatt. A munkálatok során mindkét sínpárt újjáépítik, illetve Péceltől Turáig átépítik az állomásokat.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Elégedetlen a MÁV-vezér: ezek a változtatások jönnek

Nem elégedett az utastájékoztatás színvonalával a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. Homolya Róbert az InfoRádió Aréna című műsorában elmondta: a társaságnál már létrehoztak egy havária-központot. Közölte azt is, hogy nincs szó létszámleépítésről a vasúttársaságnál.

Homolya Róbert az InfoRádió Aréna című műsorában elmondta: a társaságnál már létrehoztak egy havária-központot, 5 perccel nagyobb késésnél már innen igyekeznek tájékoztatni az utasokat.

A MÁV vezetője jogosnak nevezte az információszolgáltatást érő kritikákat. Közölte: új utastájékoztatási szemléletre van szükség.

Homolya Róbert beszélt arról is, hogy az utasszám-növekedéshez versenyképesebb vasúti szolgáltatásra van szükség, ezt egyebek mellett pontosabb menetrenddel, több P+R parkoló létesítésével, a jegyvásárlási szolgáltatások korszerűsítésével kívánja elérni a MÁV Zrt.

Nincs szó létszámleépítésről a vasúttársaságnál

– a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az InfoRádió Aréna című műsorában arról is beszélt, hogy nagyjából ezer fős a létszámhiány a cégnél, a betöltetlen álláshelyek száma tavalyhoz képest csökkent.

Hozzátette: automatizálással bizonyos területeken lehet munkahelyeket kiváltani, példaként említette a forgalomirányítást. A vasúttársaság vezetője kiemelte, hogy generációs probléma is fennáll a cégnél, vagyis öregszik a vasutas-társadalom, sokan mennek nyugdíjba.

Homolya Róbert az utóbbi napok vonatkéséseit, járatkimaradásai azzal indokolta, hogy a szerelvények átlagéletkora 30-40 év.

Hangsúlyozta: ahhoz, hogy a MÁV versenyképes legyen, invesztálni kell pályafelújításba, a vasúti kocsik, szerelvények korszerűsítésébe, ezek révén a menetrend fenntarthatóságába.

Címlapról ajánljuk

A hannoveri villamosok HÉV-ként való használata csak végső megoldás lehet

Hétfőn először ült össze főváros Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottsága, amelynek ülésén úgy döntöttek, megvizsgálják, hogy a múlt héten nyilvánosságra került HÉV-vonalak ritkítása ügyében a főváros tudna-e segíteni a felszabaduló régi villamosaival.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.15. kedd, 18:00
Vitézy Dávid
a Főváros Közgyűlés tagja, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője
Uniós elvárások miatt fagyhat meg Ukrajna a télen

Uniós elvárások miatt fagyhat meg Ukrajna a télen

Az Ukrenergo, Ukrajna villamosenergia-hálózatának üzemeltetője, elveszítheti európai szabványok szerinti működési tanúsítványát, ami komoly következményekkel járhat az ország energiaellátására. Az Európai Energia Közösség Titkársága egy levelet küldött az ukrán kormánynak, amelyben figyelmeztetett a vállalat irányítási hiányosságaira – számolt Olekszandr Harcsenko, az ukrán Energy Research Center igazgatója. Figyelmeztet: ha nem rendezik a tanúsítvány ügyét, még hidegebb télre készülhet Ukrajna az EU-s hálózat segítsége nélkül.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×