A személyi felelősségre vonás nem marad el, mondta Loppert Dániel hangsúlyozva, hogy nincs hiány mozdonyvezetőkből, az a legjobban kereső állás a vasúttársaságnál. Átlagosan bruttó 650 ezer forint a fizetésük, egyes mozdonyvezetők bére pedig meghaladja a bruttó egymillió forintot.
Tavaly júniusban 1180 betöltetlen pozíció volt a vasúttársaságnál, amely idén júniusra 1073-ra, mintegy 10 százalékkal csökkent. Álláspontja szerint ez nem akkora hiány, amely hatással van a működésre. A teljes cégcsoport 38 ezer munkavállalójához képest 2,5 százalékot tesz ki, amelyet többletmunkával, illetve munkaszervezéssel könnyen át lehet hidalni.
A kommunikációs igazgató elmondta, hogy egyre kevesebb pénztárosra van szükség az utasok jegyvásárlási szokásainak változása miatt, egyre többen vesznek MÁV alkalmazáson vagy interneten jegyeket.
A jegypénztárakat fokozatosan kivezetik, illetve azokat utascentrummá szervezik át.
A jegyvizsgálóknál a betöltetlen pozíciókat munkaszervezéssel oldja meg a vasúttársaság - tette hozzá.
Kitért arra is, hogy a menetrend betartásához tárgyi feltételek is hiányoznak. A Cegléd-Szolnok vonalon a járatkimaradások jelentős része abból adódik, hogy a mozdonyok átlagéletkora 40 év. Ezen jelentősen javít majd a jövőre érkező 19 darab KISS motorvonat.
A MÁV közelmúltbeli problémás eseteiről itt írtunk részletesen.
Homolya Róbert elnök-vezérigazgató csütörtökön 18 órától az InfoRádió Aréna című műsorának vendége lesz.