eur:
409.78
usd:
360.71
bux:
84947.5
2025. április 13. vasárnap Ida
Nyitókép: Budapest Airport

Boeing-szimulátor érkezett Budapestre

Az egyik legmodernebb Boeing-utasszállító szimulátorát látja vendégül három napig a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér. Hardy Mihály, a Budapest Airport Zrt. kommunikációs vezetője beszélt a részletekről az InfoRádióban.

Három napra Budapestre költözött a lengyel LOT légitársaság egyik Boeing 787 Dreamliner szimulátora.

"Annyiban más, mintha számítógép előtt ülve játszanánk, hogy itt egy valós műszerfalat és középkonzolt építettek, tehát olyat, ahol

a gázkarok, a fékszárnyak működnek; ezek teljes mértékben azonosak azzal, amivel a pilóták nap mint nap találkoznak"

- mondta el az InfoRádióban Hardy Mihály, a Budapest Airport Zrt. kommunikációs vezetője.

Ami ma már a repülésben megszokott: hatalmas nagy kijelzők, képernyők tudósítanak arról, hogy a repülőgép rendszerei hogyan működnek, az évtizedekkel korábbi gépekhez képest minimális a műszerek mennyisége.

Forrás: Budapest Airport
Forrás: Budapest Airport

Forrás: Budapest Airport
Forrás: Budapest Airport

"Ráadásul éppen a repülés biztonsága és

a pilóták információs túlterhelésének kiküszöbölésére a Dreamliner a "fekete műszerfal elven" alapul, tehát csak azok az információk jelennek meg színes kijelzőn, amik feltétlenül fontosak,

és ha a pilóták valamilyen beavatkozására van szükség, akkor a probléma súlyosságától függően sárga vagy vörös színnel jelennek meg a feliratok, tehát olyan, mintha 4-5 nagy, színes monitor lenne mindössze a pilóták előtt" - ecsetelte Hardy Mihály.

Annyiban azért eltér az egészen profi szimulátoroktól az, amit most Budapesten meg lehet nézni, hogy maga a szimulátor nem mozog, hiszen vannak olyanok is, amelyek hidraulikával mozgathatóak, és minden, ami a repülésben előfordulhat (például egy zuhanás), teljes egészében reprodukálható.

"A valós légitársaságok igazi

pilótái egyébként hathavonta kötelezően adnak számot a tudásukról, vizsgáznak a szimulátoron, méghozzá az összes, szinte lehetetlennek tűnő repülési helyzetet meg kell tudniuk oldani.

Ilyenek szerencsére ritkán fordulnak elő, de a biztonságot ezek a vizsgák nagy mértékben befolyásolják, és jelentősen hozzájárulnak ahhoz, hogy a repülés a legbiztonságosabb közlekedési eszköz" - mutatott rá a szóvivő.

A hétfői napon a sajtóé volt a terep, kedden az utazási szakma ismerkedhet a szimulátorral, szerdán pedig egy korábbi játék szerencsés nyertesei ülhetnek a botkormány mögé, majd pedig a nagyközönség is kipróbálhatja a repülőtér régi 1-es termináljának csarnokában.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Ha beindul a 4iG martonvásári műholdgyára, az iparág fontos szereplője lehet

Ha beindul a 4iG martonvásári műholdgyára, az iparág fontos szereplője lehet

Évente akár száz nagyobb méretű műhold gyártására is képes lesz a 4iG Csoport REMTECH Űrtechnológiai Központja. A létesítmény bokrétaünnepsége a hét elején volt, a gyártást pedig a tervek szerint 2026-ban kezdhetik majd el Martonvásáron – mondta az InfoRádióban a REMRED Zrt. technológiai igazgatója, Zábori Balázs.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.14. hétfő, 18:00
Magyar Levente
a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára
Szép csendben egy másik ország lehet EU-tag hamarosan, amíg a világ Ukrajnáról beszél

Szép csendben egy másik ország lehet EU-tag hamarosan, amíg a világ Ukrajnáról beszél

Miközben az uniós bővítésről egyre intenzívebb szakmai vita zajlik, és leginkább Ukrajnáról beszélünk, Montenegró már fél lábbal bent is van az Európai Unióban – méghozzá úgy, hogy az ország már több mint egy évtizede az eurót használja hivatalos fizetőeszközként. A kis balkáni állam nemcsak földrajzi közelsége, hanem politikai elkötelezettsége, intézményi állapota és külpolitikai orientációja révén is kiemelkedik a nyugat-balkáni bővítési mezőnyből. Kérdés, hogy a másik lábbal is be tud-e lépni a közösségbe – és ha igen, mikor.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×