eur:
393.49
usd:
368.34
bux:
65994.41
2024. április 24. szerda György
A Malév repülőgépei parkolnak a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, miután a légitársaság leállt és bejelentette az összes járatának törlését. A cég igazgatósága a kár minimalizálása érdekében elrendelte a magyar nemzeti légitársaság üzemszerű működésének beszüntetését. A döntés értelmében február 3-án 06:00 órától, 66 évnyi csaknem folyamatos működés után, nem szálltak fel Malév repülőgépek.
Nyitókép: MTI Fotó: Kovács Tamás

Milliárdokat kapnak vissza a Malév utasai

Bírósági döntés értelmében több ezer - a légitársaság csődje miatt pórul járt - Malév-utasnak jár vissza a befizetett, de le nem utazott repülőjegyek árának 72 százaléka.

Ezt az összeget eddig a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) tartotta vissza, de most, az amszterdami bíróság döntése következtében 11,4 millió dollárt szabadítanak fel - írja a Napi.hu.

A cikk emlékeztet arra, hogy a Malév 2012-es csődje előtt ilyen nagyságrendű összeget fizettek be az utasok - az utazási irodákon keresztül - a repülőjegyekért, de a csőd miatt ezt már nem tudták leutazni.

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség a pénzt zárolta, és mindeddig nem utalta vissza az utazási irodáknak - értelemszerűen azok pedig nem fizethették vissza az utasoknak.

Az Európai Utazási Irodák és Túraszervezők Szövetsége 2015-ben 184 utazási iroda nevében beperelte a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetséget, hogy fizesse vissza az összeget. A helyzetet bonyolította, hogy a pénzért bejelentkezett az orosz Vnyesekonombank (VEB) is,

a Malév ugyanis több tízmilliárdos összeggel tartozott az orosz pénzintézetnek is.

Az orosz bank keményen fellépett érdekei mentén azt állítva, hogy joga van rátenni a kezét a repülőjegyekből származó összegre. Ezt utasította most el az Amszterdami Bíróság.

A Napi.hu úgy tudja, hogy a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetségnek most 11,4 millió dollárt kell visszafizetnie az utazási irodáknak - amelyek egyébként 15,8 millió dollárt követeltek vissza a szervezettől még 2015-ben, amikor a pert indították. Az utasok az általuk befizetett összeg 72 százalékához juthatnak hozzá, a Malévot hitelező VEB viszont egy fillért sem kaphat ebből a pénzből.

Hogy pontosan hány utast érinthet a kártérítés, arra egyelőre nincs adat, az azonban bizonyos, hogy a pénzhez csak azok juthatnak, akik utazási irodán keresztül vettek repülőjegyet. Azok, akik interneten vásárolták meg a jegyüket, vélhetően nem kaphatják vissza pénzüket - írja a Napi.hu.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.24. szerda, 18:00
Isépy Tamás a Századvég makrogazdasági üzletág vezetője
Madár István a Portfolio vezető elemzője
A betont sosem fogjuk elhagyni, de még idén jöhet a zéró kibocsátású cement

A betont sosem fogjuk elhagyni, de még idén jöhet a zéró kibocsátású cement

A globális szén-dioxid-kibocsátás tavaly rekordszintre emelkedett, 1,4 százalékkal meghaladva a 2019-es, Covid előtti szintet, amelyet jellemzően a háztartások energiafelhasználása, a közlekedés, a nemzetközi légi közlekedés és hajózás okoz, de olyan iparágaknak is szerepe van benne, mint a műtrágya-, acélgyártás, olajfinomítás, vagy éppen a cementipar. Ugyanakkor azt kevesen tudják, hogy utóbbi szektor az elmúlt évtizedekben olyan átalakuláson megy keresztül, aminek következtében ma már globális trend a gyártás során a szén és egyéb fosszilis anyagok helyett az alternatív tüzelőanyagok használata, és még idén polcokra kerülnek a minimum 30 százalékkal kevesebb CO2 kibocsátással készült cement készítmények. Norvégiában pedig üzembe helyezik az első olyan CCS (Carbon Capture and Storage) technológiával működő cementgyárat, ahonnan zéró kibocsátású termékek kerülnek majd ki.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×