Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.36
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Nyitókép: budapart.hu,

Jön a nagy túrás a Budafokin – ezért

Várhatóan augusztus közepéig tart a Budafoki út korszerűsítése az épülő BudaPart városnegyed beruházáshoz kapcsolódóan. Az új városrész várhatóan az évtized végére készül el teljesen, és körülbelül 30 ezer ember otthona, illetve munkahelye lesz. A fejlesztés jelenlegi állásáról Both Balázst, a Property Market kommunikációs vezetőjét kérdeztük.

Hétfőn elindult a BudaPart városnegyed fejlesztéshez kapcsolódó felújítás, ami a Budafoki út Dombóvári út és Hauszmann Alajos utca közötti szakaszát érinti.

"A teljes útszakasz megújul a közműépítést is beleértve, illetve biztonságos lámpás csomópontokat alakítunk ki, és még kerékpársávokat is mindkét irányba, amelyeken biztonságosan lehet majd közlekedni" - mondta el az InfoRádiónak Both Balázs, a Property Market kommunikációs vezetője.

Az átalakítás a gyalogosforgalmat is érinteni fogja, a járdák is teljes mértékben megújulnak, és a Budafoki út zöldítése is cél.

A környéken jó ideje zajlanak a munkák nemcsak a Budafoki úton és a Dombóvárin is, emiatt felmerül a kérdés: lesz-e útzár?

"Teljes útzár nem lesz, de forgalomterelések, sávlezárások, sávelhúzások várhatóak, ehhez kapcsolódóan sebességkorlátozás is várható, hogy biztonságosan lehessen közlekedni ezen az útszakaszon" - magyarázta.

A környéken mindig problémát okoznak a közlekedési dugók; buszmegállókat telepítenek, de fájóan hiányozhat a villamospálya, amiről manapság csak szóbeszéd formájában tudni.

Both Balázs sem tudott erről biztos információval szolgálni, de azt elújságolta, hogy

"rövidesen eldől a fonódó 2 kérdése",

így könnyebbé válhat a környék megközelítése.

A projekt befejezése 2030-ra várható, 15 lakóház épül majd fel, illetve 13 irodaház.

"Összesen 54 hektáros ez a terület,

27-30 ezer itt lakó és dolgozó fog beköltözni,

ennek jelenleg durván a 30 százalékánál tartunk, mind az épületek számát illetően, mind pedig az itt lakókkal dolgozókkal kapcsolatban, és egyébként most fog nyílni majd a következő hónapokban egy négycsillagos szálloda is, és ezzel tulajdonképpen kiegészül majd a szolgáltatások tára, hogy valóban egy városnegyednek nevezhető terület lehessen."

Miután rengetegen fognak beköltözni, felmerülhet még iskola, óvoda, orvosi rendelő, egyéb - autós - közlekedési infrastruktúra kérdése is.

Ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a koncepció a "15 perces város" elgondolására épül, ami azt jelenti, hogy két bármely pontja legfeljebb ekkora időtávra van egymástól gyalog vagy kerékpárral. Parkolni ugyanakkor az utcán nem lehet majd, épp azért, hogy élhető legyen a BudaPart. Ebből következően garázsparkolók lesznek, fizetős rendszerben.

Óvoda már van is, orvosi rendelő pedig lesz.

"Közparkok, játszótér, kutyafuttató, minden olyan szolgáltatás megtalálható részben már most is ahhoz, hogy az itt lakók, dolgozók jól érezhessék magukat" - folytatta.

Az autós közlekedés ellehetetlenülése miatt félőknek azt üzente, a Mol-torony 2500 dolgozója sem okozott semmilyen problémát.

"A Budafoki út felújítása is azért válik szükségessé, mert modern közlekedési csomópontokat alakítunk ki, amelyek sokkal jobban tudják átereszteni az autómennyiséget."

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×