Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Turistákat szállító buszok sorakoznak a budai Várban, a Palota úton 2018. július 27-én.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

Végképp a kukába dobták a Mészáros utcai buszparkoló ötletét

Nincs napirenden a Mészáros utcai buszparkoló ügye – erősítette meg az InfoRádiónak a budavári polgármester, miután korábban a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár azt írta, hogy nem támogatja a lakosság a parkoló kialakítását.

Nem lesz buszparkoló a Mészáros utcában, miután a lakosság nem támogatta ezt az elképzelést – hangsúlyozta V. Naszályi Márta, az I. kerület polgármestere.

"A Mészáros utcai buszparkoló kérdése nincsen napirenden, de nem is került elő, nem is fog, ezt a fideszes országgyűlési képviselők kampányában próbálják előhozni, de nincs erről szó" – tette hozzá. A polgármester elismerte, hogy a kerületbe, elsősorban a budai Várba és a Gellérthegyre érkező napi 300 turistabusz túlzott terhelést jelent, és ennek a megoldására vetődött fel a Mészáros utcai buszparkoló ötlete, de a lakossági tiltakozás hatására ez végleg lekerült a napirendről.

A turistabuszok problémájának a megoldását azonban nem adják fel, folyamatosan zajlik az egyeztetés a buszos utaztatócégekkel, a Fővárosi Önkormányzattal, a BKK-val, a BKV-val, hogy olyan megoldásrendszert találjanak ki, amely lehetővé teszi, hogy minél kevesebb nagy méretű busz érkezzen a kerületbe.

Múlt héten a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár a közösségi oldalán írt arról, hogy a Mészáros utcában nem támogatja a lakosság a parkoló kialakítását, ezért ott nem épülhet buszparkoló. Fürjes Balázs úgy látta, hogy a I. kerületi önkormányzat az itt élők megkérdezése nélkül fogott neki egy több mint félszáz autóbuszt befogadó parkoló tervezésének, amely megnövekedett forgalmat, zajt, szmogot és dugókat hozna a környéken élők közelébe.

Az államtitkár hangsúlyozta, azon fognak dolgozni, hogy a turistabuszok Budán és Pesten egyaránt a belvárosi látványosságoktól nagyobb távolságra, az eleve nagy és forgalmas közlekedési csomópontok mentén parkolhassanak, ahol a turisták könnyen átszállhatnak majd a városnéző céljáratokra, amelyek a nagy vonzerővel rendelkező budapesti látványosságokhoz szállítják őket.

A polgármester most kiemelte azt is, hogy jelenleg nincs napirenden más helyszín kijelölése, miközben fontos lenne, hogy csökkenjen a Várnegyed környezeti terhelése.

"Az I. kerület kifejezetten lakóövezetként beépített kerület, nálunk az egyetlen úgynevezett rozsdaövezet, tehát ipari fejlesztési övezet a Déli pályaudvar területe és ezen belül is ez a rész a Mészáros utca mentén. Nincsen helyette másik parkolóelképzelés a tarsolyunkban" – erősítette meg V. Naszályi Márta.

Még tavaly májusban a polgármester jelezte, hogy a helyi önkormányzat határozatlan időre felfüggeszti a Mészáros utcai buszparkoló előkészítési terveit. Korábban a lakosság petíciót indított annak érdekében, hogy ne a Mészáros utcában legyen a buszparkoló, hanem helyezzék inkább Déli pályaudvar egy másik, távolabbi területére. Az aláírásgyűjtés kezdeményezői azzal érveltek, hogy a buszparkoló kialakítása növelné a légszennyezettséget, rontaná a környék lakóinak életminőségét.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×