Októberben négyen haltak meg Magyarországon úgy, hogy egy vasúti átjáróba a tilos jelzés ellenére hajtottak be, illetve szintén négy olyan halálos baleset történt, amelyben mezőgazdasági gép ütközött autóval vagy motorral. Gyakoriak a bulibalesetek, az előzésből, sávváltásból adódó balesetek és a gyalogosgázolások is. A rendőrség vörös kódot adott ki, hogy figyelmeztesse a közlekedőket. Balogh János országos rendőrfőkapitány a gyorshajtás okozta tragédiákra is felhívta a figyelmet az InfoRádióban.
Az úgynevezett vörös kód a rendőrség által használt terminus technicus, azért használják, hogy még inkább felhívják a közlekedők figyelmet – fogalmazott Balogh János országos rendőrfőkapitány az InfoRádióban. Elmondása szerint
Magyarország útjain nagyon rossz tendencia alakult ki az elmúlt hetekben, szinte minden napra jut egy haláleset, valamikor több is,
és azok a nagyon jó és biztató eredmények, amelyek az év első felére, sőt, még a nyári időszakra is jellemzőek voltak, azok az utóbbi időszakban veszni látszanak – tette hozzá.
Természetesen a rendőrség a maga eszközeivel próbál ellene tenni – hangsúlyozta a rendőrfőkapitány, aki szerint azonban "mindenféle felelősséghárítási szándék nélkül,
a közlekedés biztonságáért a legtöbbet mégiscsak az abban résztvevők tehetnek.
Vagyis a baleseteket nem a rendőri ellenőrzések hiánya okozza, hanem a szabályok be nem tartása és a közlekedők felelőtlensége" – fogalmazott.
A balesetek megelőzését szolgálják a rendőrség különféle ellenőrzései, így a sebességmérés is – folytatta Balogh János országos rendőrfőkapitány –, és bár
sokan vitatják, mégis komoly és bizonyítható összefüggés van a sebességnövekedés és a baleseti kockázatnövekedés között
– tette hozzá. Továbbá minden fórumon igyekeznek meggyőzni minden érintettet, hogy egymásra, de akár önmagára is vigyázzon, mert a rendőrség szándéka, egyben jelmondata, hogy mindenki hazaérjen, aki útnak indult.
Az ellenőrzések folyamatosak, az ORFK munkatársa azonban nem gondolja, hogy ezeket kampányjelleggel, minden áron alkalmaznia kellene a hatóságnak. Ami biztosan állítható – jegyezte meg végezetül –, hogy bárki, az ország teljes területén, ma is számíthat közlekedésrendészeti ellenőrzésre a rendőrség részéről, ahogy az automatikus, elsősorban sebességmérésre alkalmas rendszereik is teszik a dolgukat, függetlenül attól, hogy a környéken éppen van-e vagy nincs egyenruhás.