eur:
411.05
usd:
390.67
bux:
79204.25
2024. november 21. csütörtök Olivér
Összeroncsolódott személygépkocsik Dunaharaszti belterületén, a Jedlik Ányos úton, ahol tisztázatlan körülmények között összeütközött a két autó 2019. október 6-án. A balesetben egy férfi a helyszínen életét vesztette.
Nyitókép: MTI/Mihádák Zoltán

Felelősséghárítás nélkül: a baleseteket nem a rendőrség okozza

Október 16-áig 396-an veszették életüket a közutakon, az őszi hónapokban ugrásszerűen nőtt a halálos balesetek száma.

Októberben négyen haltak meg Magyarországon úgy, hogy egy vasúti átjáróba a tilos jelzés ellenére hajtottak be, illetve szintén négy olyan halálos baleset történt, amelyben mezőgazdasági gép ütközött autóval vagy motorral. Gyakoriak a bulibalesetek, az előzésből, sávváltásból adódó balesetek és a gyalogosgázolások is. A rendőrség vörös kódot adott ki, hogy figyelmeztesse a közlekedőket. Balogh János országos rendőrfőkapitány a gyorshajtás okozta tragédiákra is felhívta a figyelmet az InfoRádióban.

Az úgynevezett vörös kód a rendőrség által használt terminus technicus, azért használják, hogy még inkább felhívják a közlekedők figyelmet – fogalmazott Balogh János országos rendőrfőkapitány az InfoRádióban. Elmondása szerint

Magyarország útjain nagyon rossz tendencia alakult ki az elmúlt hetekben, szinte minden napra jut egy haláleset, valamikor több is,

és azok a nagyon jó és biztató eredmények, amelyek az év első felére, sőt, még a nyári időszakra is jellemzőek voltak, azok az utóbbi időszakban veszni látszanak – tette hozzá.

Természetesen a rendőrség a maga eszközeivel próbál ellene tenni – hangsúlyozta a rendőrfőkapitány, aki szerint azonban "mindenféle felelősséghárítási szándék nélkül,

a közlekedés biztonságáért a legtöbbet mégiscsak az abban résztvevők tehetnek.

Vagyis a baleseteket nem a rendőri ellenőrzések hiánya okozza, hanem a szabályok be nem tartása és a közlekedők felelőtlensége" – fogalmazott.

A balesetek megelőzését szolgálják a rendőrség különféle ellenőrzései, így a sebességmérés is – folytatta Balogh János országos rendőrfőkapitány –, és bár

sokan vitatják, mégis komoly és bizonyítható összefüggés van a sebességnövekedés és a baleseti kockázatnövekedés között

– tette hozzá. Továbbá minden fórumon igyekeznek meggyőzni minden érintettet, hogy egymásra, de akár önmagára is vigyázzon, mert a rendőrség szándéka, egyben jelmondata, hogy mindenki hazaérjen, aki útnak indult.

Az ellenőrzések folyamatosak, az ORFK munkatársa azonban nem gondolja, hogy ezeket kampányjelleggel, minden áron alkalmaznia kellene a hatóságnak. Ami biztosan állítható – jegyezte meg végezetül –, hogy bárki, az ország teljes területén, ma is számíthat közlekedésrendészeti ellenőrzésre a rendőrség részéről, ahogy az automatikus, elsősorban sebességmérésre alkalmas rendszereik is teszik a dolgukat, függetlenül attól, hogy a környéken éppen van-e vagy nincs egyenruhás.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Hová merült a GUGI, az orosz mélytengeri különleges egység?

Hová merült a GUGI, az orosz mélytengeri különleges egység?

Nyugati illetékesek már a mostani, állítólagos tengeri szabotázs előtt emlegették az orosz flotta különleges egységét, a GUGI-t. Források szerint ez egy olyan elit egység, amely titkos és különösen összetett feladatokra képes a tenger mélyén.

Orbán Viktor: meg kell barátkoznunk olyan fogalmakkal, mint a gazdasági semlegesség és a nemzeti önérdek

Sikerült növelni nemzetközi szinten az ország mozgásterét, és komoly előnyökkel járhat Magyarország számára az amerikai elnökválasztás eredménye - egyebek mellett erről beszélt Orbán Viktor a Magyar Állandó Értekezlet (Máért) ülésén csütörtökön Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.21. csütörtök, 18:00
Kóka János
a Doktor24 csoport alapító tulajdonosa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×