Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.41
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Nyitókép: Pixabay.com

Indul a hatvani vasútvonalon utazók kálváriája

Hétfőn indul a Budapest-Hatvan vasútvonal Pécel-Aszód szakászának felújítása, az utasok a 10 hónapos vágányzár ideje alatt vonatpótló buszokkal közlekedhetnek az érintett szakaszokon, de a buszon nem lehet vonatjegyet venni, csak elővételben.

Átépülnek az állomások, megújulnak a megállóhelyek, a pálya 160 kilométeres óránkénti közlekedtetésre lesz alkalmas Pécel és Hatvan között - közölte az InfoRádióval Loppert Dániel, a MÁV kommunikációs igazgatója. Mindezért egy 10 hónapos vágányzárral, pótlóbuszozással kell fizetniük az érintett utasoknak.

"Arra számítunk, hogy az építkezések befejezése után az utasszám is növekedni fog, és a menetrendszerűség is sokat javul. Sűríteni fogjuk tudni a járatokat és új zónázók is lehetnek Hatvan térségéből" - ígérte Loppert.

Az egész, jövő év végéig tartó - Pécel-Hatvan - beruházás 150 milliárd forintba kerül, amiben 52 kilométernyi vasúti pálya felújítása és a biztosítóberendezés cseréje is benne van, az állomások pedig liftesek, akadálymentesek is lesznek 2020 végéig.

A pótlásról elmondta,

Pécel-Aszód, illetve Pécel-Hatvan viszonylatokban lesz buszos pótlás, a távolabb közlekedő, az érintett szakaszokat is használó vonatokat pedig a Keleti pályaudvar bal oldaláról induló buszok helyettesítik Hatvanig.

Az érvényes bérletekkel

ingyenesen használható a H8-as gödöllői HÉV

is, ami reggel sűrűbb is lesz és 3 helyett 6 kocsis.

A MÁV javasolja az elővételi jegyvásárlást, mivel

a buszokon nem lesz lehetőség vonatjegy vásárlására.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×