eur:
408.73
usd:
376.08
bux:
74064.35
2024. október 31. csütörtök Farkas

Kell-e nekünk Egységes Budapesti Bérlet?

Elfogadta az Egységes Budapesti Bérlet tervezetet a Főpolgármesteri Kabinet. Az új megoldás éppen azt tudja majd, mint a jelenlegi egyesített bérlet, a főváros azonban azt ígéri, hogy annál olcsóbb lesz. Igaz, drágább, mint a jelenlegi, a város határain belül használható, és jövőre ráadásul mindenkinek meg kell vennie azt, függetlenül attól, hogy akarja-e használni a Volán és a MÁV Start járatait vagy sem.

Januártól bevezetik az Egységes Budapesti Bérletet, amely a BKV, a Volánbusz és a MÁV Start összes vonalára, szolgáltatásaira érvényes lesz, nem kell tehát plusz jegyet venni a városhatáron belüli vasúti és Volán-járművek használatakor a BKV-bérlettel rendelkezőknek - közölte Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes.

Az új bérletnek még nem határozták meg a pontos árát az illetékesek, az azonban biztos, hogy drágább lesz a jelenleginél, a főpolgármester-helyettes azonban azt ígéri, mindössze 1 százalékkal.

Budapesten nagyjából 600 ezren vásárolnak BKV-bérletet, közülük 50 ezren veszik meg az egyesített bérletet, amely a jelenlegi 8250 forintos bérletnél nagyjából 10 százalékkal drágább, 9050 forintba kerül. Főleg a dél-budaiak, azaz a nagytétényiek és a budafokiak, valamint a Pest keleti részén élők, főleg a XVII. kerületiek használják a bérletet a város határain belül, ezekről a helyekről ugyanis nagyon gyorsan bejuthatnak a belvárosba vonattal.

A jegyek és a bérletek ára a változtatásoktól függetlenül is emelkedne, hogy pontosan mennyivel, azt egyelőre nem lehet tudni. A BKV vezetése 7,9 százalékos emelést javasol, ezt azonban a főváros illetékes szervei még nem tárgyalták meg - mondta az InfoRádióban Hagyó Miklós.

Ennek megfelelően a bérletár nagyjából 8900 forintra változna, a főpolgármester azt ígéri, ezt mintegy egy százalékkal növelné az egységesítés, azaz 8990 forintos árral kell kalkulálni.

Kérdés, hogy akar-e többet fizetni az, aki nem használja a MÁV Start és a Volán járatait, azaz az az 550 ezer ember, aki eddig nem fizetett a plusz szolgáltatásért. Kéthelyi József, a Budapesti Közlekedési Szövetség egyik ügyvezető igazgatója szerint a minimális többletköltséghez képest sokkal több új szolgáltatást nyújt majd az utasoknak ez a lehetőség.

Ugyanígy látja ezt a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület alelnöke is, aki szintén támogatja az új bérlet bevezetését. Dörner Lajos az InfoRádióban elmondta: már régen be kellett volna vezetni ezt a bérlettípust.

Hanganyag: Sigmond Árpád

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Montanába menekülnek a kaliforniai konzervatívok

Montanába menekülnek a kaliforniai konzervatívok

A külföldi mellett immár a hazai migráció is téma az Egyesült Államokban az elnökválasztás előtt. A liberális Kaliforniából például nagy számban települnek át a republikánus hívek Montana államba,ahol nem mindenki örül nekik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.31. csütörtök, 18:00
Kaiser Ferenc
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. október 31. 12:52
×
×
×
×