eur:
393.17
usd:
366.78
bux:
66129.26
2024. április 26. péntek Ervin

Kelendőbb a Tesla, mint a Porsche

Kaliforniában kelendőbb a Tesla elektromos autó, mint a Mercedes vagy a Porche. A cég részvényei a tőzsde slágerpapírjai. Az elmúlt évben 500 százalékkal nőtt az értékük.

Kalifornia hagyományosan Amerika egyik leginkább környezettudatosabb állama. Sok embernek van itt Prius-a - mármint nem büntetett előélete, hanem a Toyota által gyártott hibrid autója. Nem meglepő tehát, hogy a kívülről elegáns limuzinra hasonlító Tesla Model S nevű elektromos autó különösen népszerű.

Amikor egy kaliforniai meghallja a Tesla szót, akkor nem a KGST-termék szalagos magnó és nem a híres feltaláló, hanem egy, az Apple vonzerejével felérő luxusmárka jut az eszébe. Tesla tulajdonosnak lenni sikk és a siker jele. Az említett változat ára 64 ezer dollár, tehát nem éppen az átlagember pénztárcájára szabták.

Az új Tesla modell töréstesztje minden kategóriában kiváló lett, eladásai pedig túlszárnyalják a Porsche, a Jaguar, a Volvo, a Land Rover és a Lincoln autók eladásait. A Teslának nem elöl van a motorja, így a kocsi orra (amely nem árulja el, hogy nem hagyományos autóról van szó) azt a célt szolgálja, hogy ütközés esetén megvédje az utasokat.

A Teslára a befektetők úgy tekintenek, mint egy technológiai vállalatra és az Amazonhoz, vagy más technológiai cégekhez hasonlítják - jegyzi meg a Forbes magazin.

A Tesla olyan szolgáltatásokat is kínál ügyfeleinek, ami eddig nem jutott a hagyományos autógyártók eszébe. A cég segít kiválasztani a tartozékokat. Amikor javítani kell a kocsit, adnak egy vadonatúj csereautót, amelyet az ügyfél otthonához vagy munkahelyére visznek. A vállalat emellett azzal tör borsot a hagyományos gyártók orra alá, hogy közvetlenül próbálja értékesíteni autóit.

Ha az új kocsi jobban tetszik, akkor kedvezménnyel csábítják a vevőt arra, hogy tartsa meg a járművet. A cég számára a vásárlói hűség megerősítése a cél, valahogy úgy, ahogy az ügyfelek kitartanak mobiltelefonjuk márkája mellett, csak kétévente új modellt kérnek a szolgáltatótól.

A Tesla célja, hogy évente 100 ezer kocsit adjon el, a jövőben pedig már évi 500 ezret akar értékesíteni. Ehhez olcsóbb kocsikkal is ki kell rukkolnia és a hírek szerint hamarosan jön az E és az EV modell.

A népszerűség ellenére a tavalyi év felemásra sikeredett a cégnek: az első félévben 128 millió dollárt veszített, de az idei év hasonló időszakában már 26 milliós pluszban volt. A Wall Street ennek hatására 20 milliárd dollárra értékelte a vállalatot, ami prognosztizált éves forgalmának a tízszerese.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség

Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség

Ha áprilisban tartották volna az európai parlamenti választást Szlovákiában, akkor azt az ellenzéki Progresszív Szlovákia nyerte volna a szavazatok 27 százalékával. A hármas kormánykoalíció két pártja, a Smer és a Hlas 15, ill. 14 százalékot ért volna el – derült ki a legfrissebb közvéleménykutatás eredményeiből. A felmérés szerint a Magyar Szövetségnek is sikerülne egy képviselőt kijuttatnia Brüsszelbe.

Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Mi az Európai Uniót egy szerződéses alapokon nyugvó szabályrendszerre épülő együttműködésnek tekintjük, ebbe az állandó közös hitelfelvétel, a közös eladósodás, a fiskális föderalizmus nem fér bele – mondta Bóka János az InfoRádió Aréna című műsorában. Az európai uniós ügyekért felelős miniszter beszélt az EP-választás tétéjéről, az unió jövőjéről és az EU-tagság húszéves mérlegéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×