eur:
392.91
usd:
366.41
bux:
66129.26
2024. április 26. péntek Ervin
Újra napirenden a taxis áremelés

Újra napirenden a taxis áremelés

Tavasztól várhatóan drágábban lehet taxival utazni Budapesten - mondta a Portfoliónak az Országos Taxis Szövetség elnöke. Hiába nőtt az autók száma, csúcsidőben nehéz fuvart kapni.

Hiába kell néha hosszú percekig várni a diszpécserre, ha taxit rendelnénk, a 2013 szeptemberében bevezetett taxirendelet óta nem csökkent a sofőrök száma Budapest utcáin. Jelenleg 5600 taxis dolgozik, míg a rendelet bevezetése előtt számuk 5300 volt. 2016-ban is hasonló volt a szám, vagyis egy év alatt nőtt 300-zal a sárga autók száma – írta a Portfolio.

A portál a fővárosi kormányhivatal adatai alapján arról ír, hogy 2017 végén 7532 személytaxi-vezetői igazolvány volt érvényben, vagyis a jelek szerint

nem mindenki taxizik, akinek engedélye lenne rá.

Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke szerint a jelenlegi létszám akár ideálisnak is mondható, a legtöbb esetben képes ellátni az igényeket. A probléma inkább csúcsidőben, vagyis esténként, hétvégén van, amikor a megszokotthoz képest sokat kell várni a taxira, de a néhány órás csúcsidőszakért a vállalkozásoknak nem éri meg újabb és újabb autókra beruházni, azaz fejleszteni.

A csúcsidőszak mellett a gyorsabb haladásban a dugók és a felújítások okoznak nehézségeket a taxisoknak is, a szövetség elnöke szerint ha előfordul egy-két ilyen fennakadás a városban, akkor "háromszor-négyszer annyi taxi is kevés lenne". 

A munkaerőhiányt egyelőre nem érzik a taxisok, a diszpécserszolgálatok esetében is biztosítani tudják a fuvarszervező irodák a szükséges létszámot, például folyamatos átképzésekkel - mondta a Portfoliónak Metál Zoltán. Ugyanakkor a szövetség azt tapasztalja, hogy nőtt a kereslet a megbízható fuvarszervező cégek iránt, ennek köszönhető, hogy egyre gyakoribb az, hogy csúcsidőben percekig nem lehet elérni telefonon a társaságokat.

Az elnök szerint a 2013-ban bevezetett hatósági árnak köszönhetően átláthatóbb és kiszámíthatóbb lett a szolgáltatás, ennek tulajdonítja azt, hogy megnőtt iránta a kereslet. Emellett a turizmus is jót tesz a taxizásnak és egyéb szolgáltatásoknak a fővárosban.

A korábbi évekhez képest 5-10 százalékkal élénkült a forgalom,

amiben a piac szabályozása mellett az Uber kiszorítása is szerepet játszott.

Metál Zoltán beszélt arról is, hogy még van néhány egyeztetés, de akár áprilistól emelkedhet a hatósági ár, ahogy fogalmazott, egy elviselhető és józan mértékű tarifaemelés. Ez a jelenlegi árakhoz viszonyítva 10-15 százalékos emelést jelentene.

Címlapról ajánljuk
Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság

Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság

Nagyjából a Magyar Nemzeti Bank várakozásainak megfelelő adatokat vár idén a magyar gazdaságtól Isépy Tamás, a Századvég makrogazdasági üzletágvezetője és Madár István, a Portfolio vezető makrogazdasági elemzője. Úgy vélik, az elmúlt időszak gazdasági válságainak egyik legfőbb tapasztalata, hogy sokkal több váratlan helyzetre kell felkészülnie a világnak.

Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Mi az Európai Uniót egy szerződéses alapokon nyugvó szabályrendszerre épülő együttműködésnek tekintjük, ebbe az állandó közös hitelfelvétel, a közös eladósodás, a fiskális föderalizmus nem fér bele – mondta Bóka János az InfoRádió Aréna című műsorában. Az európai uniós ügyekért felelős miniszter beszélt az EP-választás tétéjéről, az unió jövőjéről és az EU-tagság húszéves mérlegéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×