eur:
389.64
usd:
363.13
bux:
68101.94
2024. május 3. péntek Irma, Tímea

Tragikus vonatbaleset Szőnynél: szétszakadt a mozdony

Egy ember meghalt, nyolc másik pedig megsérült, amikor egy személyvonat utolért egy tehervonatot, majd összeütközött vele Almásfüzitő és Komárom között. A fémhulladékot szállító teherszerelvény három kocsija kisiklott, ebből kettő keresztbefordult, így elzárja mindkét vágányt. A mentés elhúzódhat, hiszen a felsővezetékek is leszakadtak.

A mozdonyvezető életét vesztette, nyolc másik ember pedig megsérült abban a vonatbalesetben, amely kedden nem sokkal 19 óra előtt történt Almásfüzitő és Komárom között.

Az utasok, továbbá egy vasutas akkor sérült meg könnyebben, amikor a szerelvények összeütközésekor a kocsikban elestek - közölte a mentőszolgálat szóvivője.

Győrfi Pál hozzátette: a mentők a sebesülteket a komáromi kórházba szállították.

Dobson Tibor, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője szerint a balesetet az okozta, hogy a Tatabánya és Bécs között közlekedő nemzetközi személyvonat utolért egy tehervonatot.

Szétszakadt a mozdony

"A személyvonat mozdonya az ütközés következtében szétszakadt (...) hosszabb ideig használhatatlan lesz a Bécs-Budapest vasútvonal" - mondta Czibik József, a Komárom-Esztergom megyei katasztrófavédelem helyszínen lévő igazgatója.

A fémhulladékot szállító teherszerelvény három kocsija kisiklott, ebből kettő keresztbefordult, így elzárja mindkét vágányt. A mentés várhatóan egész éjszaka tart majd, hiszen a felsővezetékek is leszakadtak.

Egyelőre tisztázatlan okokból

A MÁV szóvivője elmondta, hogy a Tatabánya-Győr-Hegyeshalom- Bécs vonalon közlekedő nemzetközi személyvonat egyelőre tisztázatlan okok miatt érte utol az ugyanezen a pályán 15 km/ órás sebességgel közlekedő tehervonatot.

Kavalecz Imre hozzátette: az ütközés után ugyan a személyvonat a pályán maradt, de a mozdony és az első kocsi megsérült. Az utasokat busszal szállítják.

A vonalon szünetel a vasúti forgalom, a Budapest és Győr között közlekedő belföldi és nemzetközi vonatok 1-1,5 órát késnek, mert Székesfehérvár, Kisbér és Komárom felé kerülnek - közölte az InfoRádióval a szóvivő.

Kavalecz Imre elmondta: nem tudják még pontosan, miért történt a baleset, de biztosan nem igaz az az információ, amely szerint a katasztrófa azért következett be, mert a tehervonatok hátuljáról a MÁV leszerelte a lámpákat.

A MÁV szóvivője közölte: a vonatok végén úgynevezett zárjelző tárcsa van, régóta nem használnak már lámpát sem Magyarországon, sem az európai országokban.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Rendkívüli belpolitikai vihar lett egy atomerőműves cikkből Németországban

Rendkívüli belpolitikai vihar lett egy atomerőműves cikkből Németországban

A havonta megjelenő, elemzésekre, illetve háttérjelentésekre összpontosító népszerű Cicero című magazin azt állította, hogy az atomerőművek egy évvel ezelőtti végleges leállításáról született döntés meghozatala előtt kulcsfontosságú szakértői információkat hallgattak el az atomenergia alkalmazásának legfőbb ellenzője, a zöldpárti gazdasági miniszter előtt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.03. péntek, 18:00
Bakondi György
a miniszterelnök belbiztonsági főtanácsadója, a Stratégiai Tanácsadó Testület tagja
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×