Felnő egy generáció, amelynek számára a virtuális világ magától értetődő terepe nemcsak a mindennapi kommunikációnak, hanem az érzelmi, társas életnek, az önkifejezésnek és a játékosságnak is - állapította meg egy tanulmányban Ságvári Bence, a Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központ kutatója.
A tanulmány szerint a magyar fiatalok gyakorlatilag a legfejlettebb országok tinédzsereivel azonos arányban használják az új technológiákat.
Ságvári Bence kiemelte: a 14-17 év közötti magyar fiatalok 94 százaléka használja az internetet: a 14-19 éves korosztály 67 százaléka naponta, míg további 21 százaléka hetente többször.
A kutató közölte: sokan egyszerre chatelnek, leveleznek, információt szereznek és játszanak, vagyis a napi 6,5 órás médiafogyasztásba 8,5 órányi tevékenység van belesűrítve.
A fiataloknak ugyanakkor nem maga a technológia vonzó, hanem az általa biztosított lehetőségek, azon belül is elsősorban a társas kapcsolatok, a játékos attitűdök különféle kifejeződései: a kommunikáció, a szórakozás és az önkifejezés - fejtette ki.
Ságvári Bence hangsúlyozta: nehéz meghatározni, hogy elszakítja vagy összehozza-e az embereket a túlzott internethasználat. Többségében vannak azok, akik jól tudják párosítani személyes és internetes kapcsolataikat, vagyis a legtöbb fiatal számára az online kapcsolattartás inkább kiegészíti, mintsem felváltotta volna a személyes kapcsolatokat - tette hozzá.
Hanganyag: Sigmond Árpád