Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Lewis Hamilton, a Mercedes brit (b, elöl) és Valtteri Bottas, a Mercedes finn versenyzője (j, elöl) a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Orosz Nagydíjának rajtját követően a Szocsi Autodrom versenypályán 2020. szeptember 27-én.
Nyitókép: A Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Orosz Nagydíjának rajtja a Szocsi Autodrom versenypályán. MTI/Pool EPA/Jurij Kocsetkov

F1-év: megjelent a rés a Mercedes pajzsán

Az InfoRádió által megkérdezett szakértő szerint az autók farának "idegessége" dönthet arról, hogy véget ér-e 2021-ben Lewis Hamiltonék korszakos egyeduralma.

Szakértők szerint a jövő hétvégén kezdődő Forma-1-es világbajnokságon a Red Bull az eddigieknél jobban megszorítja, sőt, akár le is győzheti a 2014 óta egyeduralkodó Mercedest, különösen ha a címvédő nem tud eleget javítani a múlt heti tesztszezonban mutatott autóján.

Vámosi Péter, a Racingline.hu főszerkesztője egyelőre azonban óvatosságra int.

"Teszteredményekből természetesen nem indulunk ki Forma-1-es szezon előtt, hiába mutatja mindenki azt, hogy minden szép, minden jó, minden nagyon szuper. Amit talán komolyan lehet venni, hogy ki tette meg a legtöbb kört; sejthetjük, hogy azok az autók tényleg megbízhatóak" - figyelmeztetett a szakértő az InfoRádióban.

Ebből kiindulva:

  • az Alpha Tauri, illetve az Alfa Romeo 422 kört teljesített a tesztnapokon
  • a kicsit lesajnált Ferrari volt mögöttük a legszorgalmasabb
  • a gyári Mercedes 304, a "zöld Mercedes" (Aston Martin), vagyis a tavalyi Racing Point 314, a frissen váltott McLaren pedig szintén alig, bár "megbízhatónak tűnik".

A Red Bullra külön "elmélete" van Vámosi Péternek.

"Ha megnézzük az elmúlt évek lefolyását, az történt, hogy az energiaitalosok nagy szájjal megérkeztek, hogy na, most tényleg elkapjuk a Mercedest, aztán gyors kijózanodás jött, de az év második felében mindig összeszedték magukat, versenyeket is nyertek, voltak olyan pályák, ahol megszorongatták az ezüst nyilakat."

Most annyiban új szerinte a helyzet, hogy kis túlzással ugyanazok az autók lesznek, mint tavaly, kivéve, hogy 2021-ben némileg módosítani kellett a leszorítóerőn, illetve a padlólemezen, hogy több előzést - és így több piruettet - lássunk.

"Biztos, hogy ez lesz az idei év kulcsa, hogy ki hogyan oldotta meg a házi feladatot, hogy stabil legyen az autó hátulja.

Ezt ronthatta el a Mercedes eddigi egyeduralkodóként. A McLaren viszont úgy tűnik, jól, saját megoldásokkal is előálltak a wokingiak. Nagyon várom, hogy ki lesz az, aki két hét alatt még megpróbál valami hasonlóval kirukkolni, mint amit a diffúzor hatású padlólemez jelent" - ecsetelte Vámosi Péter, aki úgy látja, a Red Bull hátulja sem "ideges", Sergio Perez és Max Verstappen tesztje alatt sem volt semmi gond, utóbbi nem véletlenül kifejezetten optimistán is várja a jövő heti szezonkezdetet.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Magas tőkepiaci hozamot keres? Az indiai eszközök nagy lehetőségeket kínálnak

Magas tőkepiaci hozamot keres? Az indiai eszközök nagy lehetőségeket kínálnak

India öles léptekkel zárkózik fel a fejlett országokhoz. Ebben nemcsak a kedvező gazdaságföldrajzi és a még mindig kedvező demográfiai adottságok segítik, hanem az úgynevezett jó kormányzás is: a kormányzat szisztematikusan támogatja a hazai gyártást, stabilizálja a szabályozási kereteket, és egyszerűsíti az adózást, ráadásul a belső fogyasztói bázis is gyorsan nő. Bár a kilátások jók, kockázatok továbbra is vannak, és ezekre a befektetőknek is figyelniük kell.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×