eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Lewis Hamilton, a Mercedes brit (b, elöl) és Valtteri Bottas, a Mercedes finn versenyzője (j, elöl) a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Orosz Nagydíjának rajtját követően a Szocsi Autodrom versenypályán 2020. szeptember 27-én.
Nyitókép: A Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Orosz Nagydíjának rajtja a Szocsi Autodrom versenypályán. MTI/Pool EPA/Jurij Kocsetkov

F1-év: megjelent a rés a Mercedes pajzsán

Az InfoRádió által megkérdezett szakértő szerint az autók farának "idegessége" dönthet arról, hogy véget ér-e 2021-ben Lewis Hamiltonék korszakos egyeduralma.

Szakértők szerint a jövő hétvégén kezdődő Forma-1-es világbajnokságon a Red Bull az eddigieknél jobban megszorítja, sőt, akár le is győzheti a 2014 óta egyeduralkodó Mercedest, különösen ha a címvédő nem tud eleget javítani a múlt heti tesztszezonban mutatott autóján.

Vámosi Péter, a Racingline.hu főszerkesztője egyelőre azonban óvatosságra int.

"Teszteredményekből természetesen nem indulunk ki Forma-1-es szezon előtt, hiába mutatja mindenki azt, hogy minden szép, minden jó, minden nagyon szuper. Amit talán komolyan lehet venni, hogy ki tette meg a legtöbb kört; sejthetjük, hogy azok az autók tényleg megbízhatóak" - figyelmeztetett a szakértő az InfoRádióban.

Ebből kiindulva:

  • az Alpha Tauri, illetve az Alfa Romeo 422 kört teljesített a tesztnapokon
  • a kicsit lesajnált Ferrari volt mögöttük a legszorgalmasabb
  • a gyári Mercedes 304, a "zöld Mercedes" (Aston Martin), vagyis a tavalyi Racing Point 314, a frissen váltott McLaren pedig szintén alig, bár "megbízhatónak tűnik".

A Red Bullra külön "elmélete" van Vámosi Péternek.

"Ha megnézzük az elmúlt évek lefolyását, az történt, hogy az energiaitalosok nagy szájjal megérkeztek, hogy na, most tényleg elkapjuk a Mercedest, aztán gyors kijózanodás jött, de az év második felében mindig összeszedték magukat, versenyeket is nyertek, voltak olyan pályák, ahol megszorongatták az ezüst nyilakat."

Most annyiban új szerinte a helyzet, hogy kis túlzással ugyanazok az autók lesznek, mint tavaly, kivéve, hogy 2021-ben némileg módosítani kellett a leszorítóerőn, illetve a padlólemezen, hogy több előzést - és így több piruettet - lássunk.

"Biztos, hogy ez lesz az idei év kulcsa, hogy ki hogyan oldotta meg a házi feladatot, hogy stabil legyen az autó hátulja.

Ezt ronthatta el a Mercedes eddigi egyeduralkodóként. A McLaren viszont úgy tűnik, jól, saját megoldásokkal is előálltak a wokingiak. Nagyon várom, hogy ki lesz az, aki két hét alatt még megpróbál valami hasonlóval kirukkolni, mint amit a diffúzor hatású padlólemez jelent" - ecsetelte Vámosi Péter, aki úgy látja, a Red Bull hátulja sem "ideges", Sergio Perez és Max Verstappen tesztje alatt sem volt semmi gond, utóbbi nem véletlenül kifejezetten optimistán is várja a jövő heti szezonkezdetet.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

„Curiosity killed the cat”, avagy a Kíváncsiság ölte meg a macskát – tartja az angol mondás. Amikor a karácsonyfáról és macskákról van szó, persze nem kell ilyen drámai kimenetelre számítani, de néhány óvintézkedés segíthet elkerülni, hogy ledőljön a fa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 22. 11:41
×
×
×
×