eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar
Sebastian Vettel, a Ferrari német versenyzője a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Bahreini Nagydíján a szahíri pályán 2019. március 31-én.
Nyitókép: MTI/EPA/Valdrin Xhemaj

Csak lassan rajtol a Forma–1, de ennek vannak előnyei is

Egybehangzó értesülések szerint a Portugál Nagydíjjal egészül ki a Forma–1-es szezon, és a május 2-i portimaói futammal együtt lesz 23 verseny az idei versenynaptárban.

Bár Portugália a tavalyi beugrás előtt jó idejig nem szerepelt a versenynaptárban, mégis komoly múltja van a Forma–1-ben, elég Estorilra gondolni, ahol első futamgyőzelmét szerezte Ayrton Senna is – emlékeztetett Vámosi Péter, a Racingline.hu főszerkesztője. A koronavírus-járvány miatt már kétszer jelentősen módosították a 2021-es menetrendet, annál inkább örömteli, hogy mostanra biztossá vált a portugál futam: a B-terv szerint a mezőny Bahreinben maradt volna, de végül Portimao ismét készen áll, hogy fogadja a királykategóriát.

Mindezzel együtt meglehetősen lassan indul a Forma–1-es szezon, miután az Ausztrál Nagydíj kikerült az év elejéről, és majd novemberben rendezik meg. A tavasz első két hónapjában csupán két futam lesz: március 28-án a bahreini és április 18-án az imolai viadal, őket május 2-án követheti a Portugál Nagydíj.

A Racingline.hu főszerkesztője szerint van előnye is a változásnak: azzal, hogy a melbourne-i verseny az őszre csúszik, lehetőség lesz olyan biztonságtechnikai átalakításokra a pályán, amelyekre már régóta készültek.

Szahírban pedig - ahol nemcsak az első futam, hanem a szezon előtti teszt is lesz - kiderülhet, ki az, akinek sürgősen pótolandó „házi feladata” van, és a csapatoknak kedvező lehet, hogy nem kell rohanni egyből egy másik versenyhelyszínre. Lesz idő kijavítani olyan „gyerekbetegségeket”, amelyek rögtön megmutatkoztak a teszten, illetve az éles versenyen.

A Forma-1 2021-es versenynaptára

  • március 28., Bahreini Nagydíj, Szahír
  • április 18., Emilia-Romagna Nagydíj, Imola
  • május 2., Portugál Nagydíj, Portimao
  • május 9., Spanyol Nagydíj, Barcelona
  • május 23., Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
  • június 6., Azeri Nagydíj, Baku
  • június 13., Kanadai Nagydíj, Montreal
  • június 27., Francia Nagydíj, Le Castellet
  • július 4., Osztrák Nagydíj, Spielberg
  • július 18., Brit Nagydíj, Silverstone
  • augusztus 1., MAGYAR NAGYDÍJ, HUNGARORING
  • augusztus 29., Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
  • szeptember 5., Holland Nagydíj, Zandvoort
  • szeptember 12., Olasz Nagydíj, Monza
  • szeptember 26., Orosz Nagydíj, Szocsi
  • október 3., Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
  • október 10., Japán Nagydíj, Szuzuka
  • október 24., Egyesült Államok Nagydíja, Austin
  • október 31., Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
  • november 7., Brazil Nagydíj, Sao Paulo
  • november 21., Ausztrál Nagydíj, Melbourne
  • december 5., Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
  • december 12., Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×