Az ultrakönnyű, ember nélküli szerkezet villanymotorjait napelemek táplálják, de az akkumulátorai révén éjszaka is képes a levegőben maradni – számolt be a hvg.hu a BBC alapján. A 75 kilogrammos repülőgép 25-28 méteres fesztávú szárnyainak felső felületén vannak a napelemek, amelyek elegednő áramot termelnek a villanymotorok és a többi, de legfeljebb csak 5 kilogrammnyi elektromos berendezés számára.
A Zephyr S egy arizonai kísérleti reptérről indult és egészen a közép-amerikai Belize-ig repült, majd onnan vissza is tért a kiinduló pontra. Az út 27 napja tart, ezzel megdöntve a legutóbbi rekordot, ami 25 napot 23 órát és 57 percet vett igénybe.
A főleg szénszálas műanyagból és más különlegesen könnyű anyagokból épült szerkezet elődjét 2003-ban egy brit hadiipari cég tervezte. Hosszú ideig repülni képes, nagy hatótávolságú felderítőnek szánták, remélve, hogy elnyerhetik az Egyesült Államok hadseregének megrendelését. Bár az amerikai katonákat nem érdekelte a napelemes drón, az európai Airbus cég fantáziát látott benne. Ezért a vállalat védelmi és űripari részlege megvásárolta a terveket.
A gyártó szerint a gép hasonló feladatokra alkalmas, mint egy felderítő műhold, azzal különbséggel, hogy az ultrakönnyű gép többször is bevethető. Az Airbus szerint ezért különösen alkalmas lehet katonai feladatokra is.