eur:
407.22
usd:
378.58
bux:
76553.58
2024. november 8. péntek Zsombor
A 3800 négyzetméter alapterületű, csaknem 1000 férőhelyes Rákóczi téri mélygarázs. A garázs a Váráscsarnokhoz, valamint a 4-es metró ottani állomásához kapcsolódó parkolási igényeket és forgalmat is kiszolgálja. MTVA/Bizományosi: Nagy Zoltán  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: MTVA: Nagy Zoltán

Itt a hazai befektetés, amely az infláció dupljával kecsegtet

Két év alatt közel 40 százalékkal nőttek a garázsárak, a kínálat pedig az elmúlt hónapokban ugrott meg nagyon.

Az ingatlanpiac nem pörög mostanában, van viszont egy szegmens, amely épp most lett élénk: az eladásra meghirdetett garázsok kínálata jelentősen bővült, miközben áruk is nagyot nőtt – mutatta be az ingatlan.com.

Egy budapesti garázs átlagos ára 7,2 millió forint, 39 százalékkal több, mint 2021 szeptemberében volt, és 11 százalékkal több, mint tavaly ilyenkor. A kínálat 2021 és 2022 ősze között stagnált, azóta viszont nagyjából a duplájára nőtt.

A legdrágább a Vár, ahol az eladó garázsok átlagára meghaladta a 30 millió forintot.

Emellett Budán a II. és a XII., Pesten a VI. és a VII. kerületben 10 millió forint fölötti az átlag. A legolcsóbb budapesti garázsokat Kőbányán, Rákospalotán és Pestszentlőrincen lehet megvenni, 4,5-5 millió forintért. A bérleti díj nem változott, az havi 25 ezer forint körül maradt.

Vidéken Győrben és Debrecenben mérték a legnagyobb drágulást, 22, illetve 10 százalékosat (7,9, illetve 7,7 millió forintra, vagyis drágább ott a garázs, mint Budapesten). Érdekes fejlemény az is, ami Szegeden, illetve Székesfehérváron történt: ott az ár alig nőtt – Szegeden 100 ezer forinttan 8,5 millióra, Székesfehérváron pedig maradt 6,7 millió –, de mindez aközben történt, hogy a kínálat triplájára, illetve négyszeresére emelkedett.

A kínálat bővülésében nagy szerepet játszik az, hogy korábban sokan befektetési céllal vettek garázst, hogy azt kiadják, most viszont már inkább állampapírba tették a pénzüket. Eközben viszont a parkolási díjak nőnek, és egyre kevesebb a parkolási lehetőség is, úgyhogy az árak emelkednek – magyarázta Balogh László, az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője. Sőt, szerinte az elektromos autók terjedése további felértékelődést hozhat, ha az elektromos hálózatra kötött garázsban tankolni olcsóbb lesz, mint a nyilvános töltőállomásokon.

Címlapról ajánljuk
Kemény tiltakozásokra is szükség lehet a szlovák nyelvtörvénnyel szemben, véli a Magyar Szövetség elnöke

Kemény tiltakozásokra is szükség lehet a szlovák nyelvtörvénnyel szemben, véli a Magyar Szövetség elnöke

A Magyar Szövetség közleményben reagált a szlovák kulturális tárca nyelvtörvényt szigorító módosítására, mert a felvidéki párt szerint semmi szükség a nyelvtörvény szigorítására, a szankciók kiterjesztésének és emelésének gondolata nemcsak indokolatlan, hanem elfogadhatatlan. Gubík László pártelnök tragikomikusnak nevezte a törvénytervezetet; úgy véli, a szlovák nyelv domináns szerepe eleve alkotmányos garanciákkal bír.

Európai Tanács-elnök Budapesten: sikerült egyetértésre jutnunk abban, mit akarunk együtt tenni a versenyképességért

Az EU-csúcstalálkozóra érkező Charles Michel újságírók előtt hangsúlyozta: az unió versenyképességének erősítését célzó Draghi-jelentés kiváló alapot jelent a témában, az abban foglalt ajánlások világosak és egyértelműek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.08. péntek, 18:00
Stumpf István
egyetemi tanár, korábbi alkotmánybíró és kancelláriaminiszter, az NKE John Lukács Intézet Amerika Kutatóintézetének emeritus kutatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×