Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Útépítő munkások dolgoznak az M85-ös gyorsforgalmi út Enese - Csorna között épülő szakaszán, Győr közelében 2014. szeptember 25-én. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 450 milliárd forintos infrastrukturális programjának részeként valósul meg az M85 gyorsforgalmi út kiépítése. Az M85-ös gyorsforgalmi út Győr-Csorna közötti, 38 kilométer hosszú, 2x2 sávos szakasza, amely új nyomvonalon épül, 2015 nyarára készül el.
Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba

Kiderült, kik építhetik meg az M85-ös gyorsforgalmi utat országhatárig

Nettó 44 milliárdos beruházásról van szó, ennyiből készül a Fertőrákostól az országhatárig tartó szakasz.

Egyedüli ajánlattevőként, konzorciumban a Subterra-Raab Kft., a Dömper Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. építheti meg az M85-ös gyorsforgalmi út érintett szakaszát - írja a Napi.hu.

A közbeszerzés eredményét az ajánlatkérő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.

A közbeszerzéseken gyakran pályázó, de csak ritkán nyerő három cég feladata az M85-ös gyorsforgalmi útnak a fertőrákosi csomóponttól az országhatárig tartó 3,95 kilométer hosszú szakaszának a tervezése, valamit kivitelezése.

Ezen túl a feladat része a 84-es számú főútnak a határátkelőhelyhez történő ideiglenes visszakötése 725 méter hosszúságban. Egy 780 méteres alagutat is kell építeni. Mindkét út 2x2 forgalmi sávos lesz. Végül meg kell építeni a soproni Észak-nyugati elkerülő utat, amely 3,6 kilométeres lesz, de csak 2x1 forgalmi sávon halad, továbbá fel kell újítani a 84-es számú főút egy 2 kilométeres szakaszát is.

A nyertesekkel április 29-én kötött szerződést a NIF, de csak most jelent meg a tájékoztatás.

Címlapról ajánljuk
Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×