Túl van a tervezett munkák felén az a több mint száz szakember, akik május 13. óta a Keleti pályaudvar karbantartását végzik.
A május 26-án befejeződő munkák ütemezés szerint haladnak, aminek köszönhetően május 27-én hajnalban megindulhat a menetrend szerinti vonatközlekedés - írja a Világgazdaság.
Mi történik a pályaudvaron?
A Keleti pályaudvar teljes lezárása során olyan előre tervezett karbantartási munkákra kerül sor a vágányokon, a váltókon, a forgalmat irányító biztosítóberendezésen, a felsővezeték-hálózaton és a peronokon, amelyeket csak a vonatforgalom teljes szüneteltetésekor lehet elvégezni - olvasható a MÁV honlapján. Ilyenkor a pályaudvar infrastruktúrája szabadon hozzáférhető, a rendelkezésre álló költségkeretet is hatékonyan lehet felhasználni.
A több mint száz szakember közreműködésével és számos munkagép, vasútüzemi és közúti jármű igénybevételével zajló szerelési munkák eredményeként a Keleti pályaudvaron javul a különböző berendezések működése,
jelentősen csökken a meghibásodások száma. A vasúti pályán végzett munkáknak köszönhetően megelőzhető lesz a sebességkorlátozások bevezetése, javul a menetrend, csökkenni fog a műszaki üzemzavarok száma.
A két hét alatt javítják a vasúti pályát a pályaudvar teljes hálózatán, a csarnok egész területén újraaszfaltozzák az utasperonokat. Karbantartják a teljes állomás felsővezeték-hálózatát, a biztosítóberendezést; az energiaellátási hálózatot és a térvilágítást. Új utastájékoztató LED kijelzőfalat telepítenek a csarnokba; lebontják a használaton kívüli, egykori büféket, pavilonokat, kicserélik a padokat, a szemeteseket és az utastájékoztató piktogramokat. Helyreállítják a károsodott falakat a csarnokban és az utasforgalmi területeken. Virágosítják és rendezik a főbejárat, valamint az oldalsó kapuk közelében lévő zöldterületeket.