Infostart.hu
eur:
382.4
usd:
327.79
bux:
0
2025. december 5. péntek Vilma
A hajdunánási MotoGp látványterve
Nyitókép: Forrás: totalbike.hu

Januárban dönthetnek a hajdúnánási MotoGP-pályáról

A miniszteri biztos szerint jövőre biztos nem épül meg a pálya, de a halasztásról a jogtulajdonossal is egyeztetni kell.

Még december 28-án járt a Hajdúnánási Televízió stúdiójában Tiba István, a térség országgyűlési képviselője, a város határába tervezett MotoGP-pálya megvalósításáért és a kapcsolódó fejlesztések koordinálásáért felelős miniszteri biztos. A fideszes politikus arról beszélt, hogy a háború miatt csúszik a pálya építése, a tervezett időpontban biztosan nem versenyezhetnek a pályán, de még a 2026-os start is álom lehet – írja a debreciner.hu.

„Ha azt mondjuk, hogy 2024-ben nem lesz MotoGP-verseny, ez teljesen igaz. Viszont én úgy gondolom, akkor mondhatjuk ki véglegesen, hogy nem fog MotoGP-pálya épülni itt, Hajdúnánás határában, ha lezajlottak a tárgyalások a jogtulajdonos Dornával, amelyek még előttünk állnak” – magyarázta a politikus, aki azt is elárulta, az információi szerint most januárban történnek meg ezek az egyeztetések, de ha évekig elhúzódik a háborús konfliktus, akkor akár egy 2026-os dátum is „álom marad”.

Tiba István kifejtette, információi szerint az államnak már csak egy gazdával kell megállapodnia a célterület földjeinek megszerzéséhez, és ha a spanyol Dorna Sports nem járul hozzá a MotoGP-futamok többéves csúszásához, akkor az érintett 600 hektáros területen ipari parkot fognak kialakítani, mert "Debrecen megtelt, nincs több ipari terület a város környékén”, ezért a BMW-gyár leendő beszállítói éppen most keresnek területeket.

Szeptemberben aztán számos más projekt mellett a kormány elhalasztott egy MotoGP-vel kapcsolatos víziközmű-beruházást, az Építési és Beruházási Minisztérium pedig minden olyan projektet felfüggesztett, ahol még nem kezdődött el az építkezés.

Az építésért felelős állami cég, a Humda Zrt. szintén szeptemberben azt közölte, hogy 2024-ben megrendezhetik az első MotoGP-futamot. Az eredeti tervek szerint már az idén világbajnoki futamot szerettek volna rendezni a hajdúnánási pályán, de a kormány végül haladékot is kért a Dorna Sports-tól, hogy ne 2023-tól, hanem csak 2024-től kelljen jogdíjat fizetni a MotoGP és a Superbike versenyek után.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

A Kossuth rádióban kezdte pénteki munkanapját a miniszterelnök. Elmondta, a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját. Nem vagyunk még kint a vízből, de egy kevésbé feszült és kockázatos időszak előtt állhatunk. Ha a háborút a harctéren kell megoldani, a fenyegetettség nőni fog – fogalmazott. Beszélt az orosz energiától való függésünkről, a gyenge Európáról, a Tisza Párt állítólagos programjáról és a kettős állampolgárság népszavazásának évfordulójáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Így jut 20 évig fix áron zöldenergiához az ország egyik legnagyobb iparvállalata

Így jut 20 évig fix áron zöldenergiához az ország egyik legnagyobb iparvállalata

A Bosch csoport két magyarországi telephelyén is on-site naperőművet épít az E.ON, és 20 éves, hosszútávú energiavásárlási szerződés (PPA) keretében látja el a vállalatot zöldenergiával. A konstrukciónak számos előnye van az ellátásbiztonság, a kiszámítható költségek és a dekarbonizációs célok szempontjából egyaránt. Arról, hogy miért éri meg valójában ezt a megoldást választani, hogyan érdemes belefogni, és milyen szempontokat érdemes mérlegelni a döntés során, a Portfolio Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdezte.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×