eur:
389.49
usd:
361.89
bux:
68002.24
2024. május 5. vasárnap Adrián, Györgyi
Flirt típusú villamos motorvonat a balatonfüredi vasútállomáson az észak-balatoni vasútvonal mintegy 24 milliárd forintból villamosított, Szabadbattyán és Balatonfüred közti szakasza avatásának napján, 2021. június 18-án.
Nyitókép: Vasvári Tamás

MÁV-Volánnal az ország minden pontjáról irány a Balaton!

Vitézy Dávid ennek részleteiről beszélt csütörtökön a nyári menetrend kapcsán.

Az idei nyári menetrend célja, hogy a Balaton felé ne csak Budapestről kínáljanak megbízható, ütemes kiszolgálást, hanem kihasználva, hogy a MÁV és a Volán már egy cégcsoportban működik, az ország minden tájáról biztosítsanak oda eljutási lehetőséget - mondta a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) közlekedésért felelős államtitkára csütörtöki sajtótájékoztatóján.

Vitézy Dávid hozzátette, az idei nyári menetrenddel - amely a Volánbusznál június 16-án, a vasútnál pedig június 18-án lép életbe - az utasok igényeinek igyekeznek megfelelni.

Kiemelte, idén június 12-ig, 2019 azonos időszakához mérve 80 százalékkal nőtt az utasok száma, ez csaknem félmillió embert jelent. Ez az "óriási" növekedés azt tükrözi, hogy ma már az iskolai szünet előtt többen járnak vonattal a Balatonra, mint a járvány előtti nyáron az augusztusi csúcsszezonban - mondta az államtitkár.

Tájékoztatott arról is, Budapestről megmarad a korábbi ütemes menetrendi rendszer, amely Intercity vonatokkal kiszolgálja a déli partot, az északi partra pedig a Kék Hullám Intercityk és az azokat kiegészítő Katica és más Interregio vonatok közlekednek.

Újdonság azonban, hogy öt irányba emeletes vonatokkal, Kiss motorvonatokkal új szolgáltatásokat is indítanak: a Dunakanyarból Vác felől a Jégmadár Expressz, Kelet-Magyarországról pedig Nyíregyháza, Debrecen, Szolnok, Cegléd felől Újszászon át indulnak expressz vonatok Budapest érintésével a Balatonra - ismertette az államtitkár.

Mindezeket kiegészítik a Volánbusz fejlesztései - mondta Vitézy Dávid, aki egyúttal közölte, az ország számos tájáról: Eger, Salgótarján, Szeged, Békéscsaba, Szekszárd és Pécs felől közvetlen távolsági járatok indulnak, amelyek a Balatont megközelíthetővé teszik a nem közvetlen vasúti járatokkal kiszolgált útirányokból is.

Kitért arra is, az éjszakai közlekedést nyáron a Balatonon kiterjesztették, így a most hétvégén induló és augusztus végégig tartó nyári menetrendben a Bagoly vonatok minden éjszaka közlekednek a Balaton déli partján. Ugyanakkor jelezte, lesznek éjszakai vonatok az északi parton is, ott egyelőre csak a hétvégén.

Pafféri Zoltán, a MÁV-Volán csoport vezetője elmondta, megújultak az étkezőkocsik, amelyek június 18-tól a Balaton, a Kék Hullám és a Levendula Intercity-nél is megtalálhatóak.

Beszámolt még a Balaton 24, illetve 72 jegyről is, előbbi a felnőtteknek 1090 forintba, a 26 éven aluliaknak pedig 750 forintba kerül.

Hozzátette, a kerékpáros turizmus terjedése miatt valamennyi Balatonra tartó vonaton kerékpár szállításra alkalmas kocsit is indítanak.

Mindezek a fejlesztések, köztük a TIM által megrendelt menetrend is azt szolgálja, hogy a MÁV-Volán csoport egy vonzó alternatívája legyen az egyéni közlekedésnek - jelentette ki Pafféri Zoltán.

Címlapról ajánljuk
Sós Csaba: itt még komoly ütközések lesznek

Sós Csaba: itt még komoly ütközések lesznek

Még bő 50 napig szerezhetnek indulási jogot az úszók a párizsi olimpiára. Sós Csaba szövetségi kapitány több számban is nagy csatát vár a lehetséges magyar indulók között, ugyanis számonként és nemzetenként legfeljebb ketten indulhatnak az olimpián. Arról is beszélt, hogy a 15 éves Jackl Vivien nemzetközi szintű klasszis lesz a következő időszakban.

Lehet, hogy most a britek átléptek egy határt

Kijev nyugati szövetségesei eddig megtiltották az ukrán erőknek, hogy a nyugatról szállított fegyvereket Oroszországon belüli helyszínek ellen használják
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.06. hétfő, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
Ha ekkora barátaink a lengyelek, miért nem kereskedünk velük többet?

Ha ekkora barátaink a lengyelek, miért nem kereskedünk velük többet?

Magyarország külkereskedelme az elmúlt évtizedekben jelentősen átalakult, és bár a lengyel-magyar gazdasági kapcsolatok tartották a lépést a változással, kiugró teljesítményről nincs szó, hiába a szoros kulturális és politikai kapcsolatok. A Lengyel-Magyar Gazdasági Kamarával együttműködésben készült cikkünk annak jár utána, hogy milyen hasonlóságok és különbségek vannak a lengyel és a magyar üzleti környezetben, valamint hogy milyen kihívásokkal nézhetnek szembe magyar cégek, amikor belépnének a lengyel piacra.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. május 5. 06:00
×
×
×
×