Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
A budapesti dunai hajóbalesetről szóló híradást néznek dél-koreaiak a szöuli főpályadvaron 2019. május 30-án. Az előző estén a Viking Sigyn luxushajó összeütközött a Hableány nevű turistahajóval a Parlament közelében, amitől a kishajó felborult és elsüllyedt 33 dél-koreai turistával és a kétfős magyar személyzettel a fedélzetén. A balesetben heten életüket vesztették, heten megsérültek, többeket keresnek.
Nyitókép: MTI/EPA/Dzson Hon Kjun

Hajóbaleset: mélytengeri búvárokat küld Budapestre Dél-Korea

Tizenkét fős dél-koreai mentőcsapat indult Szöulból Budapestre, hogy segítsen a dunai hajóbalesetben eltűnt utasok felkutatásában.

A koreai katasztrófavédelem közleménye szerint az egységben kilenc mélytengeri búvár és három vezető van, és magyar idő szerint csütörtök délben indultak útnak. Ez lesz az első eset, hogy a koreai búvárok külföldi akcióban vesznek részt - írja a Korea Herald.

A csapatban több olyan tapasztalt búvár is van, aki részt vett a Sewol hajó 2014-es katasztrófája után mentésben Dél-Korea délnyugati részén.

A koreai külügyminisztérium már korábban küldöttséget indított Budapestre, a mentőegység ehhez a szakértői csoporthoz csatlakozik majd, és együtt dolgozik a magyar hatóságokkal is.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×