INFORÁDIÓ 
2019. december 8. vasárnap
Mária

tarlós istván

budapest airport

zajcsökkentés

hungarocontrol

repülőtér

Repülőgép érkezik a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér ferihegyi 2-es leszállópályájára a főváros XVIII. kerületében. Előtérben balra a leszállópálya bevezető fénysora. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba  *************************** Kedves Felhasználó!

Tarlós István: a HungaroControl támogatja az éjszakai repülési tilalmat

Infostart

Megkezdődött a főváros, a Budapest Airport és a HungaroControl vezetői közötti tárgyalási folyamat a Ferihegyi repülőtér zajcsökkentése érdekében. A parkolási díjaknak a főpolgármester szerint a közösségi közlekedés büdzséjében lenne a helye.

Tarlós István főpolgármester a Magyar Nemzetnek beszélt a tárgyalásokról, amelyekről elmondta, hogy a kormány teljes mértékben partner a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérre érkező és onnan induló gépek okozta problémák megoldásában.

Tarlós István hosszú távú javaslatként fogalmazta meg, hogy a teherszállító, illetve a katonai gépek egy távolabbi repülőteret használjanak, a személyszállítás azonban nem szűnhet meg. Rövid távú javaslata pedig az, hogy a mélyalvás időszaka alatt, éjfél és reggel 5 óra között mindenféle repülés tiltott legyen a Ferihegyi repülőtéren.

"A Budapest Airport pozitívan áll a kéréshez, amely szerintem teljesíthető belátható időn belül"

- mondta a főpolgármester. Tarlós István február 21-én, az InfoRádió Aréna című műsorában már beszélt a ferihegyi zajszennyezésről, mint mondta, szeretné elérni, hogy legyen teljes repülési tilalom éjfél és hajnali 5 között, változtassanak a berepülési útvonalon, a zajszennyezést pedig másképp mérjék, és az ellenőrzést vegye át a közlekedési hatóság

Tarlós István reagált a fővárosi parkolási helyzet kapcsán megjelent cikkekre is. Úgy fogalmazott: a Válasz.hu-nak adott interjújának sajátos interpretációi jelentek meg az ellenzéki sajtóban.

"Amikor a miniszterelnök úrral a parkolási problémákról beszéltünk, akkor nem a kerületek elszámolásáról, pénzeiről és a szerződésekről esett szó. Azért ítélte meg ezt ő és jómagam is politikai problémaként, mert

a kerületek - a vezetés politikai színezetétől függetlenül - foggal-körömmel ragaszkodtak hozzá, hogy a parkolási ügyeket maguk intézhessék"

- szögezte le Tarlós István.

Hangsúlyozta: sem a kormány, sem a főváros nem szed parkolási díjat, és sem a miniszterelnök, sem ő nem ellenőriz parkolóórákat, kerületi szerződéseket.

Elmondta: jelenleg a főváros a parkolási övezetekről és a parkolási díjakról képes döntést hozni, de kizárólag a kerületi javaslatok alapján. A parkolás üzemeltetésére vonatkozó szerződéseket - kétféle van: parkolóórák beszerzése, karbantartása és maga a szolgáltatás - a kerületek önállóan kötik, a kerületi képviselőtestületek fogadják el és a kerületi polgármesterek írják alá.

"Zuglóban is ez történt: Karácsony Gergely polgármester kezdeményezte a fizető parkolási övezet kialakítását és a díjak megállapítását, ennek ellenére később képes volt ráfogni a fővárosra" - emlékeztetett.

A főpolgármester arra is felhívta a figyelmet, hogy nagyon nem egyformák a kerületek, ahogy a parkolási szolgáltatásaik sem.

Míg a II. kerület félmilliárdos bevételt képes produkálni, Zuglónak 800 milliós veszteség a mérlege. Zugló a parkolóórák karbantartására fajlagosan 134-szer drágább szerződést kötött, mint az I. kerület.

A főpolgármester hangsúlyozta, régi törekvése, hogy a parkolás egységes szabályok szerint működjön Budapesten, nem pedig 23-féle módon. A parkolási díjaknak pedig szerinte a közösségi közlekedés büdzséjében lenne a helye. A főpolgármester-jelöltekkel kapcsolatban megjegyezte, szerinte Puzsér Róbert októberben biztosan nem indul.

Nyitókép: Jászai Csaba
A címlapról ajánljuk

INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018