eur:
392.24
usd:
366.66
bux:
67039.3
2024. április 26. péntek Ervin

A fiatalember börtönbüntetést kapott a baleset miatt, pedig neki volt elsőbbsége

A megengedett sebesség duplájával száguldott Suzukijával a 20 éves ifjú Budapest külső kerületében, majd halálra gázolt egy robogóval közlekedő bácsit.

A 20 éves fiatalember száraz, borult időben, de jó látási viszonyok közepette száguldott a későbbi szakértői vélemények szerint nagyjából 100 km/órás sebességgel. Hivatalosan lakott területen belül, 50-es táblánál, bár az érintett külvárosi útszakasz két oldalán irodák és kisebb-nagyobb vállalkozások telephelyei állnak szétszórtan, rendre 10-20 méterre az út melletti köves résztől.

Viszonylag széles, egyenes, jól belátható részen repesztett a Suzuki Swift, amikor előtte olyan 100 méterrel, a szembe jövő sáv túloldali széléről befelé az út közepéhez húzódva, kanyarodást kezdett 30-as tempóval a 67 éves Sándor robogója. A nyugdíjas férfi a Tomi sávja melletti trafikhoz akart bekanyarodni, keresztezve ezzel a Suzuki útját - írja a vezess.hu.

A szakértői vizsgálat szerint azért kezdhette meg indexeléssel is jelezve a kanyarodást, mert megtéveszthette a neki szemből érkező Suzuki sebessége. Normális tempót feltételezhetett, ezért kanyarodhatott be a vizsgálat szerint – feltételezése szerint számára – még bőven időben az autó elé, aminek egyébként elsőbbsége volt vele szemben.

Sándort sajnos nem tudták kihallgatni a rendőrök, a gyorshajtó Suzuki ugyanis Tomi azonnali fékezése ellenére elkapta a robogó hátsó kerekét. A nyugdíjas lerepült a motorról, súlyos sérülései miatt eszméletét veszítette, kómába esett, majd néhány nap múlva meghalt a kórházban.

GYORSAN KIDERÜLT: HA 50-NEL MEGY, NINCS BALESET

Természetesen alapos helyszínelés, majd hosszas szakértői vizsgálat követte a tragédiát. Utóbbinak legfontosabb állítása elég egyértelműen fogalmazva kimondta: ha a megengedett 50 km/órás sebességgel halad a Suzuki, elkerülhető lett volna a baleset.

Az ügyészség szerint Tomi – akit a közlekedési ügyekre szakosodott

Janklovics Ádám képviselt – megszegte a KRESZ 26. § (1) bekezdés a) pontjának ad) alpontját. Ez az egyik legismertebb, legfontosabb, legalapvetőbb rendelkezés: az egyes járművekkel – ha nincs más tábla – lakott területen belül 50 km/óra a maximális haladási sebesség.

De itt nem egyszerű gyorshajtás történt, ahogyan azt az ügy végén a bíróság is megfogalmazta. „Egy jármű kétszeres sebességtúllépése a megengedetthez képest olyan tetemes, hogy feltétlenül megtévesztő a közúti közlekedésben résztvevő más járművezetők számára.”

NEKI VOLT ELSŐBBSÉGE, MÉGIS BÖRTÖNBÜNTETÉST KAPOTT

Azért volt fontos, ugyanakkor a vádlott Tomi számára baljós ennek kimondása, mert abban a közlekedési helyzetben alapból neki volt elsőbbsége. Az ő autójának a szemből érkező robogóval szemben, mégis börtönbüntetésre ítélte őt a bíróság.

Egy szemtanú szerint a robogós lassítva, figyelmesen, irányjelzőt használva kanyarodott a tragédia előtt. Erre, és a vizsgálatokra alapozva kimondta a bíróság, hogy a nyugdíjas férfi a tőle elvárt módon meggyőződött a forgalmi helyzetről, szabályt nem szegett.

Észlelte a Suzuki közeledését, jelzett neki, azonban a személyautó nagymértékű sebességtúllépése megtévesztette. Ezért feltételezte tévesen, hogy az autó érkezéséig van ideje a biztonságos kanyarodásra. Tominak hiába volt elsőbbsége, hiába fékezett, a jelentős gyorshajtása miatt bekövetkezett tragédia miatt elítélte a bírság. Büntetése 6 hónap fogházban végrehajtandó szabadságvesztés, amit egy évre felfüggesztett az ítélet. Két évre a jogosítványát is bevonták.

„A gyorshajtó felelőssége a baleset-elhárítási kötelezettség egy sajátos megszegésében ragadható meg. A sebességtúllépéssel önhibájából olyan helyzetbe hozta magát, hogy e kötelezettségnek nem tudott eleget tenni” – kommentálta az ítéletet Janklovics Ádám védő.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×